شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۳ ۲۰۵۱۳۴۸۴۲ 1
id: 200458
بازدید: 11526
  1. چند راه تقویت عزت‌نفس افراد تیم را با شما درمیان میگذاریم، افراد تیم میتواند تیم فروش شما باشد یا شبکه کاری و یا کارمندان شما، هر چقدر عزت نفس آنها بیشتر شود موفقیت شما هم بیشتر خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

 

برای ساختن سازمانی با حداکثر بهره‌وری، باید محیطی مناسب برای شکل‌گیری عزت‌نفس بالا ایجاد کرد. این کار با از بین بردن ترس از شکست و تبعید شدن امکان‌پذیر خواهد بود. مدیری که محیط کاری مثبت و دارای عزت‌نفس بالا را بوجود می آورد، از عملکرد بهتر کارکنان، کمتر جابجا کردن آن‌ها در پست‌های مختلف کاری و اشتباهات کمتر بهره‌مند خواهد شد.یکی از عواملی که می‌تواند موفقیت یک تیم یا سازمان را تعیین کند، عزت نفس کارکنان است. بدون آن، اعضای تیم از انجام ساده‌ترین کارها باز می‌مانند و همکاران از ترس به یکدیگر ضربه می‌زنند.

عزت نفس چیزی نیست که اعضای تیم شما بتوانند یک شبه بدست آورند یا مدیران بتوانند به کارمندان خود منتقل کنند.یک مدیر برای تقویت عزت‌نفس و بالا بردن بهره‌وری در هر یک از کارکنان می‌تواند چند راه مختلف برای این کار را پیش بگیرد:

1.تلاش ومبارزه

سعی کنیدکارهایی را به کارکنان خود بسپارید که باعث افزایش تحرک و زرنگی در آن‌ها شود. هرقدر کارکنان شما با تلاش و چالش‌های بیشتری روبرو شوند، بیشتر جذب کار شده و احساس مثبت‌ وبهتری در مورد خود خواهند داشت.

عزت نفس

2. آزادی

به کارکنان خود این اجازه را بدهید تا کاری را بدون نظارت وبررسی دقیق از طرف شما به انجام برسانند. هرچقدر آن‌ها آزادی بیشتری برای  انجام دادن کارها به روشی که خودشان می‌پسندند داشته باشند، به احساس بهتری در مورد خود دست پیدا خواهند کرد.

3. کنترل

زمان‌های ازقبل تعیین‌شده‌ را برای بررسی، ارائه بازخورد و صحبت در مورد کارها قرار دهید. هرقدر کارکنان شما اشتیاق بیشتری در مورد کارهای خود دریافت کنند، احساس بهتری در مورد کارخود داشته و کار خود را ارزشمند تفسیر خواهند کرد.

 4-تجربیات موفق

یکی از علت های تقویت عزت‌نفس و افزایش بهره‌وری،انجام دادن کارهایی مشخص به افراد است تا با توجه به اندازه تجربه و مهارت خود بتوانند در آن کار، نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته باشند. وقتی کارکنان شما توانستند کار را با موفقیت به انجام برسانند، به‌صورت خصوصی و همچنین در برابر دیگران از آن‌ها تقدیر کنید تا به‌این‌ترتیب حس برنده بودن به آن‌ها دست دهد.

افراد عزت نفس خود را بر پایه نظر دیگران به وجودمی‌ آورند

با وجود اینکه عزت نفس از درون متاثر می‌شود، بیشتر کارمندان سعی می‌کنند عزت نفس خود را با تأیید دیگران یا موفقیت خود بر علیه آن‌ها بدست آورند.سوزان فتینگ می‌نویسد: “افراد با عزت نفس مطلق نیازی به شناخته شدن توسط دیگران ندارند. احساس آن‌ها در مورد خود مهم‌تر از احساس دیگران در مورد آن‌ها است.”

عزت نفس پایین در سازمان باعث بوجود آمدن مسمومیت می شود

عزت نفس پایین علاوه بر عقب نگه داشتن کارمندان، این قدرت را دارد که انرژی منفی را به همکاران، رهبران و زیردستان به طور یکنواخت انتقال دهد.در محل کار، افرادی که به این مشکل مبتلا هستند بیشتر اوقات رفتارهایی را به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهند که موفقیت آن‌ها راضعیف می‌کند و باعث می‌شود کمتر به دنبال کسب مقام و پیشرفت شغلی باشند.

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۳ ۲۱۳۲۲۵۱۵۱ scaled

بیان کردن چیزی که در ذهن دارید

البته این مسئله با بیان کردن آنی هر چیزی که به ذهن می‌رسد فرق دارد، اما اگر بتوانید افکارتان را به زبان بیاورید و در جمع افراد، با اقتدار صحبت کنید، عزت نفس شما به‌طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

دلیل دیگر اینکه نباید اجازه بدهید دیگران وسط صحبت شماحرف‌تان را قطع کنند. در چنین مواقعی، باید فردی که حرف‌تان را قطع کرده، مورد خطاب قرار بدهید و مؤدبانه بیان کلام را دوباره به دست بگیرید؛ با این روش می‌توانید اعتماد به نفس‌تان را حفظ کنید.بعد از آن اجازه بدهید دیگران هم نظرات‌شان را بیان کنند.

 

بهترین آموزش های موفقیت را در فروشگاه ما پیدا کنید

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    یه پیشنهاد دارم
    هدف شما از ارائه مقالات رایگان در سایت چیست ؟ اگر ارتقاء سطح رضایت کاربران است در صورتی که مقاله های رایگان تون رو بصورت pdfجهت دانلود در سایت قرار بدهید و بهتر استفاده شوند بیشتر به مقصدتون رسیدید.
    ممنونم