شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۵ ۱۸۴۳۵۴۰۲۶
id: 200535
بازدید: 12112

چگونه به انسانی خوش فکر تبدیل شویم؟

خوش فکر بودن به ثروت و مدارک تحصیلی ربط چندانی ندارد افراد خوش فکر در همه زمینه ها و در همه مکان ها ایده پردازی های عالی دارند و این ایده های خود را عملی می کنند . اگر شما جز این دسته از افراد هستید یا می خواهید به فردی خوش فکر تبدیل شوید با ما همراه باشید .

برای تبدیل شدن به یک انسان خوش فکر به هیچ کار خاصی نیاز ندارد، زیرا همه انسان‌ها به صورت ذاتی خوش فکر هستند. فقط ممکن است فراموش کنند کجا هستند.بیان اهمیت تغییر طرز تفکر، کار بسیار سختی است. فکر خوب نتیجه ی مثبت زیادی برایتان به دست می‌آورد: درآمدزایی، حل مشکلات. در زمینه‌های شغلی و شخصی هم می‌تواند شما را به سطح کاملا جدیدی وفق بدهد و زندگیتان را دگرگون کند.

می‌خواهید فردا در مقایسه با امروز، آدم خوش‌فکرتری شوید؟ دراین‌صورت به‌منظور رشد فکریتان نیاز دارید که خود را درگیر این فرایند کنید.

1- افکار خوب، عمر کوتاهی دارند.

یکی از تمرین ها برای خوش فکری این است که به محض اینکه فکر ناب و خلاقی به ذهن مان رجوع می کند، سریعا عمل کنیم و بدانیم که شاید لحظه ای بعد، حوصله عملی کردن آن را نداشته باشیم. بدانیم که چون زمینه آماده است، آن فکر به ذهن ما خطور کرده است، پس به سرعت دست به اقدام بزنید.

2- انتخاب کنید که خوب بیندیشید

برای آنکه آدم خوش‌فکری شوید باید خواسته آن باشید. همیشه خود را در محیط مناسبی قرار دهید که به فکرهایتان شکل ببخشید، آن‌ها را گسترده و گویا کنید. این کار را در اولویت قرار دهید.

خوش فکر

3- به احساستان فرصت دهید تا افکار خوب بسازند

برای شروع تفکر نمی‌توانید به احساستان تکیه کنید. اگر منتظر باشید تا شوق انجام دادن کاری در شما به وجود آید به‌احتمال‌زیاد آن را انجام نمی‌دهید. نمی‌توان منتظر ماند تا تمایل به تفکر در شما به وجود آید؛ اما به‌محض اینکه خود را درگیر تفکر کردید، می‌توانید از احساسات، به ‌منظور کمک کردن و بوجود آوردن انگیزه روانی برای این کار استفاده کرد.

4-از خود بپرسید از هر اتفاق چه چیزی یاد گرفتید.

خود را از یک فاکتور منفی بیرون کشیدن بسیار دشوار است. شما ممکن است لبخند مصنوعی زدن و یا نگاه کردن به جنبه مثبت ماجرا را نداشته باشید. در صورتی که این امر در مورد شما راست باشد، باید در مورد وضعیتی که در آن هستید فکر کنید و از خود بپرسید چه چیزی یاد گرفتید و چیزی که یاد می‌گیرید، مطمئناً ضرری ندارد. از اتفاقات پیش افتاده سعی کنید درس بگیرید، حتی اگر چیز هایی که یاد می‌گیرید این باشد که زندگی هر از گاهی تلاش می‌کند شما را به زمین برگرداند،

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۵ ۱۹۱۹۲۸۴۰۳ scaled

5-به دیگران کمک کنید و واقع بین باشید

کمک کردن به دیگران بدون داشتن پاداش  قطعا در داشتن یک زندگی خوش بینانه مهم است. در اتوبوس سعی کنید صندلی خود را به یک فرد مسن یا معلول بدهید. غذای خود را با یک فرد مستمند تقسیم کنید. انجام دادن این کارها باعث خوشنودی می شود که منجر به زندگی خوش بینانه می شود. اتفاقات بد برای همه پیش می آیند. قرار گرفتن با این واقعیت و برخورد رو در رو با آن خیلی بهتر از نادیده گرفتن آن است. وقتی این واقعیت را بپذیرید با یک برخورد خوش بینانه تر می توانید با مشکلات روبرو شوید.

چگونه می‌توانیم خوش‌بین باشیم؟

  1. حداقل یک بار در روز کاری که شما را خوشحال نگه‌می‌دارد انجام دهید. می‌تواند هرکاری باشد، مانند خوردن چیزی که دوست دارید، تماشای برنامه‌ی مورد علاقه‌ی تلویزیونی، مطالعه و یا صحبت کردن با یکی از دوستان.
  2. برای خوش بینی به ظاهرخود و لباس پوشیدن بیشتر اهمیت دهید. زمانی که ظاهر شما خوب باشد، اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد بود.
  3. یاد بگیرید که گذشته را باید پذیرفت، آن را پشت سر گذاشت و چیزهای بهتری را ادامه داد. غرق بودن در گذشته سبب ایجاد غم و عدم خوش‌بینی می‌شود.
  4. این را بدانید که تغییر نگرش ذهنی شما زمان زیادی را صرف میکند، بنابراین بایدصبور باشید.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای