شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۳۱۴ ۲۳۱۶۴۴۰۰۷
id: 201589
بازدید: 11554

برایان تریسی معتقد است شاه‌کلید دستیابی به موفقیت، انضباط فردی است. این‌که بتوانید خود را مجبور به انجام کاری کنید، مستقل از این‌که از این کار خوشتان می‌آید یا نه!

بهترین کتاب‌ها درزمینه انضباط فردی را برایان تریسی نوشته است. از کتاب‌های او می‌توان به کتاب معجزه انضباط فردی و کتاب بهانه بی بهانه او اشاره کرد.

InShot ۲۰۲۱۰۳۱۴ ۲۳۱۷۳۴۸۴۲ scaled

اصول انضباطی که هر فرد موفقی آن را می داند.

انضباط فردی یعنی تسلط بر خود. اگر می‌خواهید بر خود تسلط داشته باشید، باید احساسات خود را به خوبی کنترل کنید و بر وسوسه‌ها غلبه کنید. انضباط فردی به شما کمک می‌کند تا به وسوسه‌های درونی توجه نداشته باشید، کاری را که فکر می‌کنید درست است انجام دهید و رویاهای خود را به عمل تبدیل کنید.

اصول انضباط فردی شامل:

خواب:

میزان خواب کافی برای من چه قدر هست ؟میزان خواب کافی برای افراد در سن های مختلف متفاوت است اما در مقالات مختلف اشاره شده که خواب کافی خوابی است که شما زمانی که از خواب سیر می شوید بیدار شوید و خودتان بدون دخالت هیچ چیز خارجی  مانند ساعت های زنگ دار و زنگ موبایل یا حتی فرد دیگری از خواب بیدار شوید.

مدیریت روزانه:

می‌دانیم که هر دقیقه اضافی که صرف برنامه‌ریزی شود، در طول کار ده دقیقه زمان صرفه‌جویی خواهد شد. پس اگر هر روز فقط یک‌ دقیقه وقت بگذارید و روزتان را برنامه‌ریزی کنید، حداقل ده دقیقه صرفه‌جویی کرده‌اید. بنابراین کارهای روزانه را اولویت‌بندی کنید و در زمان مشخص آن‌ها را انجام بدهید و اگر کارتان در آن زمان کم انجام نشد، آن را رها کنید و به اولویت بعدی بپردازید.

InShot ۲۰۲۱۰۳۱۴ ۲۳۳۸۰۶۳۹۱ scaled

درست فکر کردن:

بیش‌تر انسان‌ها فکر نمی‌کنند؛ تا حدی که تقریبا هر کار دیگری برایشان آسان‌تر از فکر کردن است. برای تاثیرگداشتن روی کاری که انجام می‌دهید باید تفکر درستی پشتش باشد تا کیفیت مناسبی را دریافت کنید. ادیسون، دانشمند و مخترع آمریکایی می‎گوید:«فکر کردن سخت‌ترین انضباط در زندگی هر فرد است.»

تغذیه:

من متخصص تغذیه نیستم اما با کمی تحقیق و مطالعه مقالات گوناگون متوجه شدم که اگر غذای کمتری را در وعده های بیشتر میل کنید خواب بهتری خواهید داشت و مورد دیگر این که سعی کنید قبل از خواب به جای مصرف غذا های سنگین یا شیرینی و … از کمی گردو و بادام یا چای با بونه و گل ساعتی یا دمنوش های دیگر استفاده کنید.

سخت‌کوشی:

هیچ‌چیزی به‌اندازه‌ی شهرت سخت‌کوش بودن شما را در زندگی جلو نخواهد برد. اساسا انسان‌هایی که برای رسیدن به خواسته‌هایشان اصلا تلاش نمی‌کنند، اگر هم چیزی را به دست بیاورند آن را از دست خواهند داد.

استمرار و پافشاری:

بزرگ‌ترین امتحان یک انسان منضبط، پافشاری روی اصول در شرایط نامناسب است. این‌که بتوانید خود را مجبور به انجام وظایفتان بکنید و پیشروی کنید، بزرگ‌ترین قدمی است که برای منضبط شدن برمی‌دارید.

هر کاری با برنامه‌ریزی امکان‌پذیر می‌شود اما باید توجه داشت که این برنامه طبق اصول تدوین شود و همه شرایط در آن ذکر شود. عوض کردن برنامه راه رسیدن به موفقیت را دشوار می‌سازد.

نظم در سخت کار کردن:

ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که اگر وقت کافی ندارید و افرادی در کنارت هستند که وقتتان را می‌گیرند، آن‌ها را کنار بگذارید.در زمان‌های از دست رفته از خود بپرسید که چگونه می‌توانید این وقت را بازیابی کنید. تا می‌توانید تکنیک‌های استفاده مفید از وقت را آموزش ببینید. افراد موفق سالیان زیادی کار سخت کرده‌اند و از هرگونه تفریح و لذت خود داری کرده اند. خودتان را برای سخت کار کردن آماده کنید.

InShot ۲۰۲۱۰۳۱۴ ۲۳۱۸۲۸۱۲۲ scaled
تمرین و پیگیری هدف:

قبل از اجرای هدف می‌توان نمونه‌هایی تمرینی انجام داد. اهداف موقتی ثباتی برای هدف بلندمدت ایجاد می‌کنند. تمرین و ممارست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های انضباط فردی به شمار می‌روند. تمرین برای رسیدن به هدف، بهتر است ابتدا با فعالیت‌هایی آهسته شروع شود سپس اوج گیرد.

این کار نیاز به حمایت، تعصب، اشتیاق و غرور دارد. پس از گذشت مدتی تمرکز افراد فقط بر اهدافشان معطوف می‌گردد و ذوق درونی به خودی خود انگیزه‌ای برای ادامه می‌شود.

برخی افراد برای برداشتن گام‌هایی مثبت نیاز به تحریک‌پذیری و تشویق دیگران دارند. این افراد در طول زندگی خود سرزنش شده‌اند از این رو از به پایان نرساندن اهداف ترس دارند. با کمک یک مشاور و برنامه دقیق قدم‌ها استوارتر برداشته می‌شوند.

انضباط

راه کارهای افزایش نظم:

 از میان روابط موجود در عوامل مختلف غافل نشوید:

برای رسیدن به انضباط فردی باید میان کلیۀ فاکتورهای دخیل در رساندن شما به نتیجه ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال در زمینۀ مطالعۀ مستمر دروس، ایجاد ارتباط یعنی برقراری ارتباط بین حضور به موقع در کلاس ها، مطالعۀ مستمر،کاهش زمان تفریح و استراحت، امکان راهیابی به مقاطع بالاتر تحصیلی و…

زمانی که این اتصال میان عوامل مختلف دخیل در این امر ایجاد شد، آنوقت متوجه می شویم که چه عواملی در این میان می توانند به ما کمک کنند و چه عواملی مانع راه مسیر ما هستند. بنابراین بهتر است فهرستی از باید ها و نبایدها تهیه کرده و به انها توجه کنید. برای اینکه به هدف خود دست پیدا کنیم ،عوامل مثبت و منفی همیشه باید در خط تعادل قرار داشته باشند.

وقت شناس باشید:

یکی از ویژگی های بارز ومهم افراد منظم، وقت شناس بودن آنهاست. هنگامی که می خواهید با دیگران قرار بگذارید، به همۀ جوانب از جمله ترافیک، محل قرار و کارهای دیگری که باید در آن روز انجام دهید خوب فکر کنید.

برای دیگران نیز به اندازۀ خودتان احترام قائل شوید. اگر باید صبح زود در دانشگاه یا محل کار خود حاظر باشید، بهتر است کمی زودتر از خواب برخیزید. با این کار اضطراب دیر رسیدن به محل کار یا دانشگاه خود را نخواهید داشت و روزتان را با استرس آغاز نمی کنید.

چگونه فردی منظم باشیم؟

  • به‌جای تصور آنچه از دست می‌دهید تصور کنید چه به دست خواهید آورد.
  • برای مواقعی که اراده شما تحلیل می‌رود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید آن را دوباره‌سازی کنید.
  • اهداف خود را به اهداف کوچک‌تر و مقطعی‌تر تقسیم کنید.
  • دوستانی را برای کمک و حمایت در راه رسیدن به موفقیت برگزینید.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای