شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

از صفر تا صد نتورک مارکتینگ، 0 تا 100 بازاریابی شبکه ای
id: 259758
بازدید: 1652

در این مقاله می خواهیم درباره نتورک مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای بیشتر بدانیم و درباره آن اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه دهیم.

نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای، به شاخه ای از بازاریابی و تبلیغات گفته می شود که در آن کسب و کار ها، محصولاتی را از شرکت های تولید کننده خریداری و اقدام به فروش آن ها می کنند.

در واقع این دسته از بازاریابی، در بسیاری از کسب و کار ها دیده می شود و اغلب فروشندگان اقدام به تولید نمی کنند و آن ها تنها نمایندگانی از تولید کنندگان به شمار می روند که اقدام به فروش محصولات آن ها و کسب درآمد می کنند.

نتورک مارکتینگ، شاخه ای از بازاریابی می باشد.
نتورک مارکتینگ، شاخه ای از بازاریابی می باشد.

در ادامه می خواهیم بیشتر درباره نتورک مارکتینگ بدانیم و با این مفهوم آشنایی بیشتری پیدا کنیم. بنابراین اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید این سبک از بازاریابی را در مجموعه ی خود اعمال کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات ارزشمند و مفیدی در این زمینه، دست پیدا کنید.

نتورک مارکتینگ چیست؟

نخستین عنوان از این مقاله، مربوط به ارائه تعریفی از نتورک مارکتینگ می باشد. این سبک از بازاریابی، به حالتی اطلاق می شود که شرکت تولید کننده و مادر به جای استفاده از پرسنل فروش و فرآیند فروش مستقیم، محصولات خود را به فروشندگانی مستقل ارسال می کند تا آن ها فرآیند فروش را برای شرکت انجام دهند.

در واقع فروشندگان خرد، به عنوان یک رابط یا مدیر میانی بین شرکت تولید کننده و استفاده کنندگان می باشند. این سبک از بازاریابی به شکل ویژه ای در حال انجام است و شرکت های زیادی در این زمینه اقدام به فعالیت می کنند.

نکته ی مهمی که در زمینه نتورک مارکتینگ وجود دارد، این است که شرکت تولید کننده باید مقداری از سود خود را به چنین فروشندگانی اهدا کند تا آن ها بتوانند در ازای درآمد کسب شده، اقدام به فروش محصولات کنند. در واقع اصلی ترین عیبی که در چنین سبک از بازاریابی وجود دارد، کاهش سود شرکت تولید کننده می باشد.

مزایای نتورک مارکتینگ

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ دارای مزایای جذابی می باشد که ممکن است هر فروشنده ای را ترغیب به حضور در چنین فرآیندی کند. نخستین مزیت این سبک از بازاریابی، ارائه قوانین شخصی در فرآیند فروش می باشد.

در واقع بسیاری از شرکت های تولید کننده تا هنگامی که محصول را به شما تحویل دهند، قوانین خاص خود را اعمال می کنند و پس از آن، شما می توانید آزادانه اقدام به ارائه قوانین شخصی خود کنید. این موضوع استقلال را در این کار برای شما به همراه دارد و می توانید سبک فروش، رویکرد جهت افزایش فروش، قیمت گذاری و … را تعیین نمایید.

این سبک از بازاریابی، دارای مزایای فوق العاده ای می باشد.
این سبک از بازاریابی، دارای مزایای فوق العاده ای می باشد.

دومین مزیت این بازاریابی، این است که می توانید در حوزه ای که به آن علاقه دارید فعالیت کنید. در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی در زمینه نتورک مارکتینگ حضور دارند. بنابراین می توانید به راحتی زمینه ای را که به آن علاقه دارید انتخاب و وارد فرآیند فروش شوید. سومین مزیت موجود، این است که در هر بستری می توانید اقدام به ارائه خدمات و فروش محصولات نمایید.

برخی از فروشندگان محصولات را در سایت، برخی در شبکه های مجازی و برخی دیگر نیز به صورت حضوری به فروش می رسانند. بنابراین می توانید بستری را انتخاب نمایید که در آن احتمال موفقیت بیشتری برای شما وجود دارد و می توانید از قِبَل آن، اقدام به درآمدزایی مناسبی کنید.

آیا بازاریابی شبکه ای، معایبی نیز به همراه دارد؟

بله؛ هر کسب و کار و فرآیندی در کنار مزایای خود، معایبی را نیز به همراه دارد. مهم است که یک شخص راغب به نتورک مارکتینگ، ابتدا معایب موجود بر سر راه این بازاریابی را دانسته و سپس اقدام به فعالیت در این زمینه کند. نخستین موضوع، سختی و دشوار بودن پروسه فروش می باشد.

در واقع درآمدزایی در این سبک، بسته به فروشنده دارد و ممکن است برخی از محصولات تا مدت های زیادی به فروش نرسند. یکی دیگر از معایب این روش، این است که در صورت فروش حضوری، ممکن است وقت گیر بوده و بسیاری از کار های دیگر شخص را با اختلال مواجه کند.

عیب دیگری که در این شیوه وجود دارد، این است که در صورت انتخاب شرکتی نامناسب، ممکن است بازاریابی به شکلی بی کیفیتی ارائه شود و همین موضوع روی میزان فروش شما تاثیر زیادی می گذارد.

در صورت علاقه مندی، نتورک مارکتینگ می تواند درآمدزایی مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد.
در صورت علاقه مندی، نتورک مارکتینگ می تواند درآمدزایی مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آیا در ایران شرکت های بازاریابی شبکه ای وجود دارد؟

بله در سال 1390 بازاریابی شبکه ای در مجلس جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و اولین مجوز بازاریابی شبکه ای صادر شد، تا کنون شرکت های زیادی توانسته اند مجوز نتورک مارکتینگ خود را از وزارت صنعت و معدن و تجارت دریافت کنند.

با یک سرچ ساده میتوانید لیست شرکت های بازاریابی شبکه ای را پیدا کنید.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی نتورک مارکتینگ پرداختیم و درباره ی آن، اطلاعات زیادی را در اختیار شما مخاطبین گرامی، قرار دادیم. اگر قصد دارید این شاخه از بازاریابی را پیگیری و درآمدزایی را در آن بررسی کنید، توصیه می کنیم به دقت این مقاله را مطالعه کرده و نکات مهم موجود در آن را مشاهده نمایید.

پس از بررسی تمام جوانب آن، می توانید وارد چنین فرآیندی شده و در صورت علاقه به آن، می توانید درآمدزایی مناسبی را انجام دهید. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید. همچنین امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات ارزشمند، مفید و سودمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه داده باشد.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم