شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اجزای اصلی دیجیتال مارکتینگ
id: 253551
بازدید: 1871

احتمالا تاکنون نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده اید. بازاریابی در حال حاضر به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد. این عنصر تحت تاثیر محیط کنونی ممکن است به صورت آنلاین و با اینترنت و یا به صورت سنتی و آفلاین ایجاد شود.

در این مقاله می خواهیم درباره این سبک از بازاریابی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین گرامی ارائه دهیم. اگر نیاز به چنین اطلاعاتی دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین ارکان یک بازاریابی دیجیتالی می باشد.
دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین ارکان یک بازاریابی دیجیتالی می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده و در عین حال جامع از دیجیتال مارکتینگ ارائه کنیم، باید بگوییم که به سبک و سیاقی از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق وسایل ارتباطی مانند موبایل، لپ تاپ، سایت ها و … انجام می شود. در واقع در این دست از تبلیغات و بازاریابی، مخاطب هدف مشخص می شود و بر اساس آن، اقدام به انجام فعالیت های مرتبط می شود. در واقع اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را به عنوان مثالی شرح دهیم، باید عنوان کنیم که هر تبلیغی که در بستر اینترنت و سایت ها مشاهده می کنید، از این دسته بازاریابی ها می باشند.

دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می باشد؟

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک دسته بندی بزرگتر در راس هرم حضور دارد و بسیاری از فعالیت های کوچکتر در زیر مجموعه این عنوان، فعالیت می کنند. در واقع مخاطبین می توانند به وسیله این موارد، به هدف اصلی که بازاریابی دیجیتال می باشد، برسند. نکته ی مهم در این رابطه، این می باشد که این دسته بندی ها مزیت های برتری نسبت به یکدیگر ندارند و هر کدام متناسب با شرایط موجود، می توانند انتخاب شوند و در رسیدن به هدف به مخاطبین کمک کنند.

دیجیتال مارکتینگ دارای زیر مجموعه های متنوعی می باشد.
دیجیتال مارکتینگ دارای زیر مجموعه های متنوعی می باشد.

بازاریابی محتوا، اتوماسیون بازاریابی، بازاریابی موبایل، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بهینه سازی یا سئو، تبلیغات کلیکی و … از جمله زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشند.

تاثیر این مفهوم بر کسب و کار ها به چه صورت می باشد؟

مزیتی که دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار ها اعمال می کند، غیر قابل چشم پوشی می باشد. در واقع این دسته از فرآیند ها به دلیل اینکه می توانند به صورت مستقیم روی درآمدزایی کسب و کار ها تاثیر بگذارند، دارای مزیت های بالقوه ای می باشند. به عنوان مثال، می توان از آگاهی بیشتر مخاطبین به برند مورد نظر، ایجاد فرصت های تجاری مناسب تر و بیشتر، کاهش هزینه ها به مقدار مطلوب، جمع آوری داده های مفید و … از جمله مزیت هایی می باشد که بوسیله دیجیتال مارکتینگ می توان به آن ها رسید.

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

امروزه استفاده از دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج شده است و کمتر کسب و کاری را مشاهده می کنیم که از این ابزار در بهبود شرایط خود، استفاده نکند. در موضوعات مختلفی این فرآیند می تواند به شرکت ها کمک کند. یکی از مهم ترین موارد قابل توجه، افزایش میزان فروش و در نتیجه، درآمدزایی مناسب می باشد. دومین مورد، محبوبیت نزد افراد می باشد. در واقع با دیجیتال مارکتینگ، می توانیم کسب و کار خود را به شکل بهتری به مردم نشان دهیم.

بهبود شرایط ارتباطی و تعامل با مشتریان، بهبود نرخ بازگشت سرمایه در مبحث حسابداری، ایجاد فرصت های شغلی پویا، بهبود موتور های جستجوگر برای کسب و کار و … از جمله مواردی می باشد که اهمیت این فرآیند را به شکل مناسبی نشان می دهد.

در مقایسه با تبلیغات آفلاین، دیجیتال مارکتینگ از هزینه کمتری برخوردار است.
در مقایسه با تبلیغات آفلاین، دیجیتال مارکتینگ از هزینه کمتری برخوردار است.
آیا این فرآیند مستلزم هزینه و بودجه فراوان می باشد؟

هر کسب و کار یا شرکتی برای اینکه بتواند در زمینه اهداف خود، به موفقیت برسد، باید بودجه و هزینه های خود را مدیریت کند. بنابراین باید در هر موضوعی، هزینه های آن را سنجید. دیجیتال مارکتینگ نیز از این قائله مستثنی نیست و باید برای شروع آن، میزان هزینه ای که برای آن لازم است را تخمین زد. اگر بخواهیم حالت مقایسه ای این موضوع را با بازاریابی و تبلیغات آفلاین بسنجیم، باید عنوان کنیم که هزینه های آن بسیار کمتر و مناسب تر از تبلیغات آفلاین می باشد.

از طرفی به دلیل هدف گیری جامعه هدف، بازدهی در این روش بسیار بهتر از بازاریابی و تبلیغات آفلاین می باشد. بنابراین می توان انتظار داشت با هزینه ای کم، یک نتیجه موثر و مفید را بدست آورد. نکته مهم دیگر، این است که می توان این هزینه ها را مدیریت کرد و بر اساس مقدار بودجه ای که برای آن در نظر گرفتیم، هزینه ها را انجام دهیم.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به صورت کامل و جامع درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. امروزه کسب و کاری موفق می باشد که از خدمات و ابزار نوین امروزی استفاده کند. در واقع کسب و کار های سنتی روند رو به رشدی در این زمینه نخواهند داشت و در رقابت با کسب و کار هایی که از این ابزار استفاده می کنند، قائله را خواهند باخت. اگر شما نیز دارای یک کسب و کاری می باشید و تاکنون از این خدمات استفاده نکرده اید، توصیه می کنیم بزودی این موضوع را شروع کنید تا روند رو به رشد را به وضوح در کسب و کار خود مشاهده نمایید.

در اینباره در مارکت ام ال ام می توانید به صورت حرفه ای آموزش های زیر را دنبال کنید:

دوره کامل مارکتینگ حرفه ای یا بازاریاب ثروتمند از تی هارو اکر

دوره کامل مسیر سریع کارآفرینی دوبله فارسی از دارن هاردی

کتاب صوتی تغییر بزرگ از دارن هاردی

دوره بازاریاب ثروتمند از تی هارواکر

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم