شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

New Microsoft PowerPoint Presentation
id: 142408
بازدید: 11645

دو سوال میلیون دلاری – قسمت دوم

قسمت دوم : سوال میلیون دلاری دوم

4 دلیل عمده که چرا مشتری‌ها از نتورکرها خرید نمی‌کنند:

دلیل اول: مشتری خرید نمی‌کند چون اعتماد ندارد
وقتی مشتری به شما و محصولتان و شرکتتان و صنعتی که در آن قرار دارید اعتماد نکند پس ‌خرید هم نمی‌کند و این جای تعجب هم ندارد. عنصر اصلی بازارسازی در این تجارت همانا ساخت و توسعه اعتماد است. با ساختن اعتماد، مشتری را متمایل به خرید می‌کنید و با توسعه اعتماد، مشتری را برای همیشه نزد خودتان نگهداری می‌کنید تا به خریدهای بعدی بپردازد.


دلیل دوم: مشتری خرید نمی‌کند چون نیازی ندارد.
وقتی مشتری به خرید محصولی احساس نیاز نکند برای خرید هم پا پیش نمی‌گذارد. اینجاست که ما نتورکرها باید او را برای خرید متقاعد کرده و نیازهایش را به او گوشزد کنیم. باور کنید مشتری‌ها نمی‌دانند چه نیازی دارند و چه نیازی ندارند. به ما پورسانت می‌دهند که همین کار را برای مشتری‌ها انجام بدهیم . یعنی نیازهایی که از آن خبردارند یا ندارند را برایشان رفع کنیم . آیا این زیبا نیست که ما به مردم خدمات می‌دهیم ؟ من هیچ حسی بهتر از این حس را در زندگی‌ام تجربه نکرده‌ام.


دلیل سوم: مشتری خرید نمی‌کند چون پول ندارد.
برای همیشه یادتان باشد وقتی مشتری می‌گوید: پول‌ندارم، یعنی هنوز به ارزش محصولات شما و قدرت پلان درآمدزایی شما واقف نشده است. وقتی ارزش چیزی پایین‌تر از قیمتش باشد به فروش نمی‌رود و هرگاه ارزش چیزی بالاتر از قیمتش برود فوری به فروش رفته و برایش سرو دست می‌شکنند.کار ما نتورکرها خیلی ساده است. باید به‌سختی کارکنیم و کار ما این است که ارزش محصولات و پلان درآمدزایی خودمان را به مشتری بفهمانیم. هر وقت توانستیم ارزش‌گذاری را درست انجام بدهیم محصول هم فروخته می‌شود.


دلیل چهارم: مشتری خرید نمی‌کند چون عجله ندارد.
مشتری فکر می‌کند اگر سه ماه بعد هم خرید کند اتفاق خاصی نمی‌افتد. وجود اینرسی و مقاومت درونی یک امر طبیعی است. چرا می‌گویم طبیعی است؟ چون تحقیقات نشان داده است که ۹۶ درصد مردم در زندگی‌شان هدفی را دنبال نکرده و به روزمرگی دچار هستند. وظیفه غایی یک نتورکر، هدفمند کردن زندگی مشتری‌اش است حتی قبل از آنکه اقدام به خرید کند. اگر به دنبال فروش یک محصول و گرفتن پورسانتی ناچیز هستید، کار بر روی مشتری و عوض کردن طرز فکرش را فراموش کنید چون کاری بس طاقت فرساست. اما اگر به دنبال بازارسازی و ساختن لیدرهای نتورک هستید کار شما از همان دیدار نخست آغازشده است. حالا متوجه شدید چرا باید لیست اسامی نوشته و با دقت و وسواس نفرات سطوح اول و دوم را برای پرزنت انتخاب کنید؟ شما باید انرژی عظیمی برای ساختن نفرات اصلی خودتان صرف کنید که البته پاداشش درنهایت شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. ابتدا لازم است خودتان تغییر کنید و سپس همین چند نفر را تغییر بدهید و آن‌ها هم همین کار را ادامه دهند. در ادامه کار ثروت و مکنت چنان سریع برای شما جریان می‌یابد که باورش سخت است ولی حقیقت دارد. به زبان ساده شما وظیفه‌دارید افراد ناموفق را به افراد موفق تبدیل کنید. چطور می‌فهمید این اتفاق افتاده است؟ وقتی‌که مشتری قبل از ورودش به این تجارت می‌گفت: آیا می‌شود انجامش داد ؟ ولی هم‌اکنون می‌گوید: چگونه انجامش بدهم؟

دو سوال میلیون دلاری – قسمت دوم


هزینه انبار خالی:
در نظر بگیرید یک هایپر مارکت دارید و یکی از محصولاتی که مردم به‌طور متوسط ۲۰۰ عدد از شما روزانه خرید می‌کنند پودر لباسشویی است. هر پودر لباسشویی را ۲۵۰۰ تومان می‌فروشید و خالص ۳۰ درصد سود می‌کنید. یعنی سود هر پاکت ۷۵۰ تومان است. متأسفانه برآورد موجودی انبار در این ماه غلط ازکاردرآمده و شما برای یک هفته انبارتان از پودر لباسشویی خالی است و سفارش بعدی شما یک هفته دیگر از کارخانه تأمین می‌شود. در همین مدت یک هفته) و فقط از محل نفروختن پودر لباسشویی ۱ میلیون تومان به هایپرمارکت شما ضرر خورده است. همین یک‌میلیون تومان، حقوق صندوق‌دار شما در پایان ماه است که باید این مرتبه از جیب پرداخت کنید. حالا تصور کنید که انباردار شما گه گاهی این اشتباهات را تکرار کند و هنگامی‌که این خطا به محصولات دیگر تعمیم یابد می‌بایست منتظر فاجعه باشید. صادقانه به من بگویید که اگر این انباردار دو بار دیگر اشتباه کند و شما هر بار یک‌میلیون تومان ضرر کنید دست‌آخر چه‌کار می‌کنید؟ اگر من باشم یک‌بار دیگر مدارکش را چک می‌کنم تا بفهمم ایشان واقعاً درگذشته انبارداری کرده و سواد سوپرمارکت جدی بگیرید، نتایجتان از زمین تا آسمان تفاوت خواهد کرد. خوش به حال کسانی که نتورک شان را همچون سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای وال مارت می‌بینند که روزانه در هزاران نقطه در حال فروش هستند و حتی یک ثانیه انبارشان خالی نیست و ضرر از دست دادن فرصت‌های فروش را ندارند.

| هرچقدر بزرگ فکر کنید همان‌قدر بزرگ می‌شوید |


اگر قسمت اول این مقاله را مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید:

بازاریابی شبکه ای

دو سوال میلیون دلاری – قسمت اول


 

محصولات آموزشی ام ال ام آکادمی :

1 پاسخگویی سریــــع به ۵۶ آبجکشن متداول در “ایران” – کامل ترین پک رفع آبجکشن
2 شبکه سازی سریع با تکنیک “فرم گزینش”
3 آموزش فروش به ضمیرناخودآگاه / خودهیپنوتیزم فروش میلیونی
4 ارتباط موثر و نفوذ در دل ها / دکتر حلت

دو سوال میلیون دلاری – قسمت دوم

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دسته بندی ها

دسته‌بندی نشده

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم