شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

جنگل حرا در گوگل مپ کجاست
id: 234716
بازدید: 11432

یکی از نواحی زیبای توریستی و گردشگری ایران جزیره قشم است. این جزیره جزئی از استان هرمزگان بوده و در تنگه هرمز قرار دارد. جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است. مساحت این‌ جزیره در حدود 1500 کیلومتر‌مربع است.

شهر قشم هم در شرق این‌ جزیره قرار دارد. بنادر صید و تجاری زیادی نیز در این جزیره قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بنادر فجر، بهمن، سلخ، کاوه، مسلم، بهمن و … اشاره کرد.

این جزیره در همسایگی خود به جزایر هرمز، هنگام و لارک دسترسی دارد. جزایر کوچک دیگری نیز در اطراف جزیره قشم هستند که با جزرومد به ساحل وصل می‌شوند. نام این جزایر را از آن‌جا که گویی در وصل شدن به جزیره ناز می‌کنند، مجموعه جزایر ناز قرار داده‌اند.

جنگل‌‎ها و پوشش گیاهی جزیره یکی از جاذبه‌های آن به‌شمار می‌رود که جنگل حرا معروف‌ترین آن‌‎ها است.

جنگل حرا از جاذبه‌های فوق‌العاده جزیره قشم:

جزیره قشم جمعیتی در حدود 150‌هزار نفر دارد. مردم ساکن این جزیره با زبانی بین زبان‌های فارسی، بندری، هندی، انگلیسی و بیشتر عربی صحبت می‌کنند. در اصل زبان اصلی مردم جزیره زبان عربی با لهجه بندری است.

دین مردم آن نیز اسلام بوده که پیروان اهل تسنن و شیعیان در این جزیره ساکن هستند. آب‌وهوای جزیره به‌طورکلی گرم و رطوبت نسبی هوا بالا است. جاذبه‌های فراوانی در قشم وجود دارد که یکی از آن‌ها جنگل حرا است.

نکات سفر به قشم و جنگل حرا:

اگر به قشم سفر می‌کنید، حتما درباره آن مطالعه کرده و برای سفر خود برنامه منظمی داشته باشید. جزیره قشم به‌دلیل وسعت زیاد آن بخش زیادی از سواحل خلیج همیشه فارس را به خود اختصاص داده است.

واحل سیمین، زیتون، سوزا، مسن، دستکو، زیتون و… از جمله سواحل زیبای این جزیره هستند که هر‌ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا برای گردش به سمت خود جلب می‌کند.

جنگل حرا قشم

همان‌طورکه گفتیم جزیره قشم یکی از مناطق زیبای گردشگری و توریستی در منطقه به‌حساب می‌آید و به‌خاطر همین موضوع هتلهای قشم زیاد هستند. بهتر است قبل از خرید اینترنتی تور قشم حتما مطالعاتی درباره آن‌ها داشته باشید.

اگر قرار است از جنگل حرا بازدید کنید، حتما وسایل لازم را با خود به سفر ببرید و در‌میان آن‌ها دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.

جنگل حرا قشم:

جنگل حرا یا مانگرو که با نام جنگل دریایی هم شناخته می‌شود، یکی از دیدنی‌های زیبای قشم است. زیبایی چوب و سبزی درختان کنار آب‌‌‎های جنگل صحنه‌های بی‌نظیر و غیر‌‌قابل‌وصفی را فراهم کرده که از تماشای آن‌ها نمی‌توان سیر شد.

جالب این است بدانید که درختان در زمان جزر دریا از آب بیرون می‌آیند و هنگام مد تا نیمه در آب فرو می‌روند. آب‌وهوای منطقه باعث رشد بسیار خوب این ‌درختان شده و صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق کرده است.

جنگل حرا از سال 1351 به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده حرا ثبت و در سال 1354 به آن عنوان پارک ملی داده شد. در سال 1356 نیز جنگل حرا به شبکه جهانی انسان و زیست‌کره یونسکو پیوست.

پرندگان زیادی نظیر کفچه نوک‌تیز، سلیم خاکستری، کاکائی، گیلانشاه و حواصیل هندی از زیستگاه این‌جنگل بهره‌مند هستند.

جنگل حرا کجاست

اگر می‌خواهید برای خرید اینترنتی تور قشم اقدام کنید، حتما ‌کنار بررسی‌های خود برای اماکن تفریحی و طبیعی دیگر یا رزرو هتلهای قشم، زمان مناسبی را به بازدید از جنگل حرا اختصاص دهید. در ادامه درباره موقعیت جنگل حرا مطالبی را بیان خواهیم کرد.

جنگل حرا کجاست:

در خرید اینترنتی تور قشم اگر قرار است از جنگل حرا بازدید کنید، حتما باید درباره موقعیت جغرافیایی و نحوه دسترسی به آن بدانید. جنگل حرا در تنگه خوران و بین جزیره قشم و استان هرمزگان قرار گرفته است.

برای دسترسی به جنگل حرا باید به سواحل شما‌ل‌غربی جزیره قشم بروید. برای بازدید از جنگل حرا به دل آب بزنید؛ زیرا از مسیر خشکی سواحل قشم به جنگل راهی پیدا نمی‌کنید.

بهتر است برای رفتن به جنگل از همراهی ناخدا‌ها یا افراد با‌تجربه استفاده کنید. البته از راه‌های متفاوتی می‌توان به تماشای جنگل حرا اقدام کرد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها استفاده از اسکله سهیلی است.

اسکله سهیلی امکانات مناسبی مانند فروشگاه‌ها صنایع‌دستی و سوغاتی و سرویس بهداشتی نیز برای استفاده مسافران دارد.

کلام آخر

اغلب ما فقط به یکی از جنبه‌‎های سفر توجه می‌کنیم و ممکن است برای همه اوقات خود برنامه منظمی نداشته باشیم. مثلا ممکن است در سفر به قشم فقط هتلهای قشم را بررسی کنیم و تحقیقی درباره دیدنی‌های آن نداشته باشیم یا بالعکس.

اما بهتر است برای سفر به همه زمان‌ها فکر کرد و چیزی را از قلم نینداخت. در این‌ مقاله درباره جنگل زیبا و دیدنی حرا صحبت و نکاتی را درباره آن بیان کردمیم.

بدون شک در سفر به قشم یکی از نقاط دیدنی که حتما باید در برنامه خود داشته باشید، جنگل حرا است. این‌جنگل در تنگه خوران و بین بخشی از استان هرمزگان و جزیره پر از زیبایی قشم قرار دارد.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم