شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

id: 42283
بازدید: 11610

کلیک کنید

 

مقدمه
شما در هر زمینه ای که فعالیت بکنید باید ثمربخش باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن موفق شوید افراد ثمربخش حرفه ای هایی هستند که قطعا برنده میدان چالش ها خواهند بود.
این مقاله صرفا برای یکبار خواندن تهیه نشده است بلکه باید چندین بار آن را مرور کنید تا ملکه ذهنتان شود و بتوانید در رفتارتان پدیدارش کنید.
پیشنهاد ما به شما این است هر قسمتی را که مطالعه میفرمایید بمدت چند روز آن را عملی کنید.
مهم:این فایل حاصل هزاران ساعت تجربه و مطالعه هست پس لطفا فایل خریداری شدهرا مطالعه فرمایید.
ما در این قسمت به تشریح چهار ویژگی بارز از این افراد میپردازیم…

اولین ویژگی:
افراد مشغول:الویت های زیادی دارند
افراد ثمربخش:الویت های اندک دارند

تشریح:انسان وقتی در کار خود متمرکز میشود نبوغ خاصی پیدا میکند. همیشه تمرکز یکی از اصول موفقیت بوده و حواس پرتی ودرگیر حواشی بودن شما را از مسیر دور میکند. در مواقعی که شما چندین الویت برمیگزینید شما در معرض حواس پرتی قرار میگیرید و قادر به با کیفیت انجام دادن کارها نیستید.
راهکار:کل کارهای ما به 4 دسته تقسیم میشود : غیر مهم غیر فوری مثل چرخیدن در صفحات اجتماعی ‍‍ٰ، مهم غیر فوری مثل رعایت رژیم غذایی سالم ، مهم فوری یا بحران مثل ترکیدن لوله آب خانه ، غیرمهم فوری مثل مهمانی
همواره تمرکزتان را روی کارهای مهم غیر فوری بگذارید چون انجام دادن آن در حال حاضر ضروری نیست ولی به تعویق انداختن آن ضرر جدی به شما میرساند البته اگر بحرانی برایتان رخ داد ، بحران بر همه چیزالویت دارد.
الویت یعنی هدفی که همه ی کار ها در راستای تحقق یافتن آن است.
بر اساس این تعریف خودتان متجه میشوید که چه کارهایی را باید به الویت خود تبدیل کنید ،طبیعتا کارهای مهم فوری اولین الویتتان است بعد نوبت به کار های مهم غیر فوری میرسد.
بعد از مرتب کردن الویت های اندکتان اولین الویتتان را مکتوب کنید و در جایی قرار دهید که دايم در ذهنتان مرئرشود به محقق شدن آن بسیار کمک میکند.

دومین ویژگی:
افراد مشغول:به هر درخواستی جواب بله میدهند
افراد ثمربخش:میدانند چه زمانی نه بگویند
تشریح:بنیان رهبری موثر بر پایه ی توازن بین شهامت و ملاحظه کاری است.
اگر به درخواستهای دیگران بدون بررسی لازم جواب بله بدهید بار مسوولیتی خود را بالا میبرید در نتیجه توقع دیگران بشدت نسبت به شما افزایش میابد در این هنگام هر کاری را که به اتمام میرسانید دیگران جز وظایفتان میدانند در نهایت حس بردگی به شما دست میدهد حتی اگر مسوولیت هایی که از سر ترحم قبول کرده اید را نتوانید با کیفیت مطلوب انجام دهید در چشم دیگران منفور خواهید شد.
راهکار:شاید فکر کنید دیگران از شما دلخور شوند اگر جواب «نه» را از شما بشنوند شماباید به این واقعیت توجه کنید که عمر محدود استآنرا برای راضی کردن دل دیگران از دست ندهید شما به اندازه کافی کار برای انجام دادن دارید. اگر کل عمر خود را هم صرف راضی کردن دیگران بکنید باز هم نمیتوانید به این خواستتان برسید. قبول دارم که ارتباطات اهمیتی بسیار در زندگیمان دارد حتی به اندازه ثروت اما خود را اذیت نکنید. گاهی باید قبول نکرد کاری را تا وقتی که کاری انجام دادید دیگران به چشم داشته باشند.
در نهایت به این عبارت خوب توجه کنید همواره توقع اطرافیانتان را پایین تر از تواناییتان نگاه دارید تا همیشه مورد احترام قرار گیرید.

سومی ویژگی:
افراد مشغول:بدون آنکه آنچنان فکر کنند ، عمل میکنند
افراد ثمربخش:قبل از عمل کردن ،به اندازه کافی فکر میکنند
تشریح:شما برای هر کاری که انجام میدهید باید دلیل داشته باشید دلیل با انگیزه تفاوت دارد شما برای انجام دادن هر کاری انگیزه دارید اما دلیل انگیزه هایی است که شما را به اهدافتان نزدیک میکند. وقتی قبل از اینکه دست به کاری بزنید دلیلتان رامشخص میکنید هیچگاه دچار اشتباه نمیشوید. شما در حال ساخت امپراطوریتان هستید باید از هر گونه اشتباهی بر حذر باشید.
راهکار:قبل از انجام هر کاری کافی است فقط سه ثانیه مکث کنید و از خود بپرسید چرا من باید این کار را انجام دهم ؟
شاید در ابتدای تمرین این راهکار دچار تردید در مورد انجام دادن خیلی از کارهای روزمرتان شوید در این هنگام به شما پیشنهاد میکنیم که این تمرین را ادامه دهید چون در حالت تغییر هستید.
با این تمرین مطمىن باشید زندگیتان بسیار زیباترخواهد بود.

چهارمین ویژگی:
افراد مشغول:روی جزيیات گیر میکنند
افراد ثمربخش:روی تصویربزرگتر تمرکز میکنند
تشریح:خدا در جزییات هست.
این جمله یعنی اگر شما در جزییات کارتان غرق شوید و مهارت یابید در واقع خدای کارتان شده اید اما حواستان به این نکته مهم باشد که گاهی جزییات شما را میتواند به حاشیه بکشاند شما از تصویر آیندتان فاصله میگیرید و دیگر در مسیر رشد نیستید.
راهکار:شما باید هدفگذاری کنید به شیوه درست آن بدین صورت
گام اول : تعیین ویژن (تصویری واضح از آیندتان در ذهن خود بسازید)گام دم : تعیین هدف بلند مدت(باید تعیین کنید مثلا یک سال دیگر دقیقا میخواهید به چه چیز هایی رسیده باشید) ، گام دوم : تعیین اهداف میان مدت(مثلا 12 مرحله مشخص کنید تا یک سال دیگر و تعیین کنید در هر مرحله باید در چه جایگاهی باشید) گام سوم : تعیین هدف کوتاه مدت(مرحله اولتان را خرد کنید تا فردا یعنی برای روزتان هدف مشخص کنید)
حال که هدف گذاری کردید تصویر واضحی از آینده خود دارید و میدانید امروز چه کار هایی را باید به نتیجه برسانید و هدفمند کار میکنید در نتیجه همواره در حالرشد هستید.

«پایان»

 

مطلب پیشنهادی بعدی: چگونه در بازاریابی شبکه ای افراد غیرفعال را وارد عمل کنیم؟

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دسته بندی ها

دسته‌بندی نشده

نویسنده

ساناز امیری
فعلا که شب و روزمون شده بازاریابی شبکه ای و خدمات رسانی به نتورکران با استفاده از سایت بزرگ و معظم مارکت ام ال ام