شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۳۰۲ ۱۸۲۳۵۹۵۸۵
id: 200764
بازدید: 11762

تاثیر لبخند

همه فروشندگان این را می دانند که لبخند زدن در فروش محصولات، می تواند تاثیر فراوانی داشته باشد اما من نمی دانم که چرا حاضر به انجام این کار رایگان نیستند.

اگرچه لبخند همه ي وقت میتواند حس خوبی را به دیگران و خود ما منتقل کند و اینگونه هست که می‌توان روی مشتری ها نیز تاثیرگذاشت. نیت مفید و لبخند مسری میباشند.

اگر دو نماینده فروش با عملکرد نمونه وجود داشته باشند، بزرگ ترین عامل تمایز بخش میان نتایجی که کسب می‌کنند، رویکرد مثبت و نیت آنهاست.بنابراین تنها راهی که برای تنوع بخشیدن به روزهای کاری خود دارید، این هست که کمی کنجکاو باشید. مشتاق کمک کردن به دیگران، مشتریان و بقیه باشید.

به این فکرکنید که خدمات و محصولات شما میتواند دنیای مشتری را تغییر دهد و نوع عملکرد شما در امر فروش می‌تواند تفاوت زیادی در زندگی انها ایجاد کند.

مشتریانی که در هنگام پرداخت کردن پول با یک چهره خندان روبرو می شوند حاضر هستند پول بیشتری هم برای آن محصول پرداخت کنند، یک لبخند کوچک می تواند تاثیر بسیاری در طرف مقابل بوجود آورد و باعث شود او بیشتر خرید کند حتی مشتریان با این لبخند نام فروشگاه ما را به خاطر می سپارند و در مراجعه بعدی هیچ شکی ندارد و حاضرند دوباره از ما خرید کنند و همین یک لبخند می تواند یک تبلیغ موثری برای فروشگاه و یا شرکت ما باشد.

می‌دانستند که فروشنده خوش‌برخورد و شاد نسبت به شخص بداخلاق و اخمو بیشتر خواهد فروخت. تحقیقات آقای وینکلمن در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که حتی یک لبخند مختصر که توجه چندانی جلب نمی‌کند باعث می‌شود چهره فرد بهتر به خاطر سپرده شود.

تاثیر لبخند

چگونه افزایش فروش با لبخند را عملی کنیم؟

نکته‌ی دیگری که باید به کارکنان، آموزش داده شود این است که حتی وقتی که مشتری در محل کسب و کار وجود ندارد.لبخند بزنند تا این عادت در درون آن‌ها نهادینه شود.فردی که پشت پیشخوان ایستاده است حتی قبل از نزدیک شدن مشتری به او باید خودبه‌خودی لبخند بر لب داشته باشد.از سوی دیگر باید در قسمت پذیرش یا صندوقِ کسب و کارتان، علاوه بر کارکنان خندان، از تصاویری که به‌طور طبیعی  لبخندهای بسیار زیبای انسان‌ها هستند استفاده کنید.

نکته‌ی دیگر، لبخند زدن در هنگام مکالمه‌ی تلفنی است.وقتی فروشنده‌ای در هنگام مکالمه‌ی تلفنی لبخند می‌زند، این حالت لبخند کاملاً در لحن و تُن صدای او به مشتری منتقل می‌شود.

InShot ۲۰۲۱۰۳۰۲ ۱۸۱۷۲۱۶۵۶ scaled

برای اینکه همیشه کارکنان به مشتریان لبخند بزنند:

1-برای افزایش فروش با لبخند ، خوراک خنده داشته باشید: به کارکنانتان بیاموزید که برای آغاز هر روز کاری، خوراک لبخند خود را از قبل آماده کنند.

2- برای افزایش فروش با لبخند،مدیران و سرپرستان باید لبخند بزنند به تمام بخش‌ها بسپارند که هنگام حرف زدن با مشتریان و کارکنان لبخند حتماً بزنند.

3- برای افزایش فروش با لبخند به عنوان مدیر به جلسات فروش حالت جذاب کننده بدهید اگر شما مدیر جلسه فروش هستید باید برای زیاد شدن فروش با آگاهی، لبخند و خنده را در جلسات خود یک چاشنی کنید تا نتیجه بهتری از کار کردن کارکنان بگیرید.

اگر قرار است لبخند بزنید بهتر است با فواید لبخند زدن در دنیای کسب و کار خود مطلع شوید.

  • لبخند چهره شما را زیباتر می کند.
  • لبخند تفاهم و اعتماد را با خود به همراه می آورد.
  • لبخند بهترین ضمانت برای سلامت روح و جسم شما است. لبخند زدن، سلامت، دوستی، موفقیت و عمر طولانی را با خود به ارمغان می آورد.
  • لبخند زدن به شما و دیگران نیز حس خوبی می دهد.
  • لبخند زدن شما به دیگران این اطمینان را می دهد که شما فردی مهربان و دوست داشتنی هستید و باعث می‌شود به آنها حس خوبی انتقال دهید.      InShot ۲۰۲۱۰۳۰۲ ۰۰۱۴۰۱۱۴۲ scaled

  • تاثیر بی نظیر خوش رویی و لبخند در افزایش فروش.

  • در تعالیم اخلاقی  و مذهبی ما هم آمده است که « هر چه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند » اگر شما دوست دار نیکی و خلق و خوی خوش هستید مطمئنا مشتریان شما هم بدنبال آن هستند و سخاوت فروشنده در لبخند زدن و خوش رویی کردن ، سود مضاعف برای فروشنده در پی دارد و مشتریان را ترغیب به خرید و وفاداری آنان را باعث می شود .

اگر نیاز به آموزش های حرفه ای فروش و یا فروشندگی دارید میتوانید آموزش های زیر استفاده کنید:

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای