شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

7B73F842 60E0 4B29 A79F 7597598200D7
id: 181902
بازدید: 12566
  • تاثیر کلیپ های تصویری در اموزش به ورودی های جدید

تاثیر فیلم دیجیتال بر فرهنگ روزمره ی ما قابل انکار نیست. سایت های به اشتراک گذاری ویدئو آنلاین مانند یوتوب، ویمئو و آپارات در ایران مخاطبان فراوانی تا حد چند میلیون در ماه دارند.

با متداول شدن ویدئوهای دیجیتال ورود این بستر آشنا و پرکاربرد به دنیای آموزش دور از انتظار نبود. امروزه دانش‌آموزان از ویدئوهای آموزشی به عنوان ابزاری برای یادگیری هر چیزی از تعویض چرخ ماشین تا آخرین مد رقص استفاده می کنند.به طور فراگیری در اموزش های بازاریابی شبکه ای هم در دنیا از روش اموزش تصویری استفاده میشود. به طور قابل توجه، نسل جدید ، ۹۲% مخاطبان مشاهده کننده اموزش ها را تشکیل می دهند. موضوعات انتزاعی که آموزش و یادگیری آن ها پیش از این دشوار به نظر می رسید حال با بهره گیری از ویدئوهای آموزشی در دسترس تر و قابل درک تر هستند.

مطالعات نشان داده است که استفاده از فیلم های کوتاه امکان پردازش موثرتر و یادآوری بهتر را فراهم می کند.

صوتی تصویری بودن ویدئوها منجر به جذب مخاطبان بیشتر می شود و به هر کاربر اجازه می دهد اطلاعات را به شکلی که برای خودش مناسب تر است پردازش کند. کاربرد ویدئو در آموزش و یادگیری نه تنها برای ورودی های جدید بلکه برای لیدرهای رده بالا نیز مفید است.

پژوهشی توسط شرکت نرم افزاری کالتورا (Kaltora) در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ۹۳% معلمان عقیده دارند، استفاده از ویدئوهای آموزشی تجربه ی یادگیری را بهبود میبخشد.

در نتیجه موسسات آموزشی خود را موظف به تامین نیاز روزافزون به ویدئوهای آموزشی با کیفیت بالا، دوره های آموزشی آنلاین و در دسترس می دانند. در واقع بسیاری از موسسات در تلاش برای ساخت ویدئوهای آموزشی مخصوص به خود هستند.

مزایای استفاده از فیلم در اموزش

مزایای استفاده از فیلم در محیط آموزشی بی شمار است. تناسب و تطبیق پذیری فیلم، آن را به سرمایه ای برای دانش‌آموزان، معلمین ، نتورکرها و موسسات آموزشی تبدیل می کند.

مزایای استفاده از فیلم های آموزشی برای ورودی های جدید

  • تجربه ی حسی جذاب تر

امکان دیدن و شنیدن اموزش ها باعث می شود مخاطب بتواند آن ها را مانند تعاملات روزمره در ذهن خود پردازش کند

  • منابع  قابل حمل با امکان مشاهده در هر مکان

با کمک اینترنت، منابع اموزشی بر هر دستگاهی از قبیل لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند در دسترس هستند که امکان مشاهده و فراهم آوردن راحتی بیشتر برای وروذی های جدید در هر مکانی که باشند را فراهم می آورد.

  • افزایش مدت نگهداری دانش‌

فیلم را می توان به دفعات متوقف کرد یا به عقب برد.

  • کمکی قابل توجه در یادگیری تمام موضوعات

مزایا برای اموزش دهندگان

  • ایجاد فرصت دریافت بازخورد و نظر از ورودی جدید و یاری او
  • تلاش برای تغییر نقش اموزش دهنده  از سخنران به تسهیل گر

علم شناختی حوزه ای است که بر چگونگی پردازش اطلاعات توسط انسان تمرکز می کند. در رابطه با ویدئوهای آموزشی، از آنجا که آن ها هم از طریق کانال های پردازشی بصری/تصویری و هم لغوی/سمعی دریافت می شوند یادگیرنده می تواند با کمک حافظه و یادآوری ارتباط بهتری با آن ها برقرار کند.

پیشنهاداتی که در ادامه می آید برای ساخت یک ویدئو آموزشی مفید موثر یاریگر خواهد بود:

  • مدت زمان ویدئو بیشتر از ۵ دقیقه نباشد، مگر آنکه میزان اطلاعات ارائه شده بسیار زیاد شود.
  • حفظ گام آهنگ محاوره ای و مشتاقانه برای درگیر نگه داشتن آموزنده
  • حفظ تعادل میان عناصر بصری و صوتی در طول فیلم
  • تقسیم مدت زمان فیلم به بخش های کوتاه با استفاده از عناوین فرعی یا طراحی متفاوت
  • درج ویژگی های تعاملی یا واکنشی مانند یک امتحان کوتاه برای ارتقاء واکنش و مالکیت.

در استفاده از ویدئوکلیپ در کلاس درس، کلیپ های کوتاه (۵ تا ۱۰ دقیقه) به ورودی های جدید کمک می کنند که اطلاعات را بدون تحت فشار قرار گرفتن یا از دست دادن تمرکز بیاموزند. فیلم های طولانی تر نیز تاثیر دارند اگرچه زمان کل آن ها باید معمولاً کمتر از ۳۰ دقیقه باشد. نمایش فیلم ها در قطعات کوتاه و در نظر گرفتن زمان کل مشخص به درگیر نگه داشتن ببننده کمک می کند. استفاده از کپشن ها و زیرنویس ها در ویدئو نیز در کمک به کسب و پردازش اطلاعات توسط دانش‌آموز مفید است.

گروه اموزشی mlmcenter به منظور سهولت در ساخت اموزش های تصویری به یاری لیدرهای عزیز شتافته و مجموعه ای از اموزش های تصویری ۹ سنگ بنا را اماده کرده است که برای شما عزیزان قابل دسترس است.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دسته بندی ها

دسته‌بندی نشده

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم