شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

1 2
id: 194903
بازدید: 12022

برای بازاریابان شبکه ای و اغلب تازه ورودی ها، با شروع تجارتشان، این باور بوجود می آید که می توانند به تنهایی موفقیت های بزرگی را رقم بزنند، البته این حس خوبی است که بتوانید موفق شوید ولی با وجود این باور غلط، درصد موفقیت شما خیلی خیلی پایین است. این موضوع باعث شده تا به افراد مختلف فکر نکنید و اعتقادی به تیم وگروه نداشته باشید، به همین جهت این مقاله را آماده کرده ایم تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم:

بازاریابی شبکه ای بازی با اعداد است؛ باید بازی کنید تا برنده شوید!

اگر چند نفر را در لیست مشتری های احتمالی تان داشته باشید، جالب تر از آن است که فقط یک نفر در لیست تان باشد. اگر فقط یک نفر را دارید که باید رویش کار کنید، آن وقت به بله گفتنش نیاز خواهید داشت! تمام دنیای تان حول بله گفتن او می چرخد. اگر بله بگوید، از خوشحالی پرواز خواهید کرد و اگر نه بگوید، آن روز خیلی خیلی بدی خواهد بود (و فردا هم روز خیلی خوبی نخواهد بود). وقتی فقط یک نفر در تقویم تان دارید، آن وقت درباره کیفیت و نتیجه آن جلسه مضطرب خواهید بود. این موضوع به آن یک نفر فشار زیادی وارد می کند و فشار بیش از حد زیادی هم برخودتان وارد خواهد کرد!

جایگزین مناسبی برای سناریوی (او باید بله بگوید) این است که در لیستتان همیشه 15 یا20 نفر، یا حتی بهتر از آن 40 تا 50 نفر داشته باشید. اینجوری اگر یک نفر بگوید نه، برایتان خیلی مهم نخواهد بود. در واقع، هیجان زده خواهید شد، چون با خودتان می گویید: (خدا را شکر، میتوانم یک نفر را از لیستم حذف کنم.)

چون توجه تان معطوف به چندین نفر می شود، تمرکز روی هرکدام از این افراد کم می شود. مجبورید همزمان روی چندین نفر کار کنید و حذف کردن افراد از لیست جذاب است؛ چون با هر بار نه شنیدن می توانید روی بله ها و بله های بالقوه تمرکز کنید. ساخت کسب وکارتان همزمان خیلی جذاب تر و خیلی کم استرس تر خواهد بود. نگه داشتن چندین بشقاب در هوا جالب است و اگر بعضی هایشان را از دست بدهید اشکالی ندارد. بهتر از آن است که از اول این تعداد انتخاب نداشته باشید.

سعی کنید در بازاریابی شبکه ای تعداد انتخاب هایتان را بیشتر کنید، هر چه تعداد بیشتر باشد، قدرت اعتماد به نفس شما بیشتر می شود و شما جسورتر و محکم تر در این تجارت فعالیت می کنید. تجربه ثابت کرده است؛ افرادی که به تعداد نفرات محدودی اکتفا می کنند، سریع تر از آنچه که فکر می کرده اند این تجارت را ترک کرده اند. بنابراین اصلاً به عدد یک اکتفا نکنید.

002m

با وجود این منطق؛ غیرمنطقی است که فقط به یک نفر اکتفا کنید و آینده کسب وکارتان را فقط با بله گفتن یا نه گفتن یک نفر بسپارید. برای یک تصمیم گیری درست باید اصول این صنعت را یاد بگیرید، خیلی از افرادی که توانسته اند به نتایج درخشانی برسند به یک یا چند نفر اکتفا نکرده اند. آنها با نوشتن لیست افراد شروع کرده اند و در لیستشان بیش از 100ها نفر را داشته اند. وقتی یک لیست حساب شده داشته باشید، اصولش این است که روی لیستتان کار کنید تا بهترین نفرات را برای وارد کردن به این تجارت انتخاب کنید.

پکیج حرفه ای کار روی لیست افراد

اسطوره تکاور تنها

با آنکه موفقیت های انفرادی را تحسین می کنیم، واقعیت این است که تاکنون کسی به تنهایی کار مهمی صورت نداده است. این باور که کسی بتواند به تنهایی کار عظیمی انجام بدهد افسانه است. کسی نمی تواند به تنهایی یک لشکر را از پای درآورد. تا کنون کسی تک و تنها و بدون کمک دیگران کار مهمی صورت نداده است. به پس زمینه نگاه کنید تا بدانید همه اقدامات به ظاهر فردی، تلاش گروهی هستند. کسی به تنهایی کار مهمی صورت نمی دهد. حتی دانشمند بزرگی مانند آلبرت اینشتین که با قانون نسبیت خود، دنیا را متحول ساخت. کارش را در خلأ انجام نداد. خود او در جایی می گوید:«بارها در روز به ذهنم می رسد که چه اشخاص زیادی، از زنده ها گرفته تا آنهایی که دیگر در قید حیات نیستند، به من کمک کرده اند و من چقدر باید بکوشم تا زحمات آنها را جبران کنم.» البته واقعیت دارد که تاریخ انباشته از افراد نوآوری است که تن به خطرهای بزرگ داده اند. اما این اشخاص همیشه عضوی از گروه بوده اند.

از شما سپاسگذاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه برای همه دوستان کامنت کنید.

منابع:

کتاب صبح جادویی برای بازاریابان شبکه ای از هال الراد، پت پترینی، ترجمه: سیما فاطمی پور

کتاب اصول آماده سازی تیم 101: آنچه هر رهبری باید بداند از جان سی.ماکسول، ترجمه: مهدی قراچه داغی

گردآوری: گروه تحقیقاتی نتورکر یار

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نویسنده

نتورکر یار
تیم "نتورکر یار" در حال حاضر در زمینه آموزش های کاربردی شبکه سازی و شبکه داری و با تلاش برای ارتقاء بازاریابان شبکه ای، در حال تولید محتوای آموزشی در جهت گسترش دانش افرادی که می خواهند از این صنعت نتیجه بگیرند، فعالیت می کند. (تنها یک راز برای موفقیت وجود دارد: "خواستن")