شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

از صفر تا 100 فروشندگی - فروشنده حرفه ای شوید
id: 260175
بازدید: 1666

فروشندگی، همواره از فعالیت های سخت و دشواری می باشد که بسیاری از افراد را در رسیدن به اهداف خود، باز می دارند. در واقع افرادی که خارج از گود حضور دارند، فکر می کنند فروش محصولات و خدمات، بسیار آسان است و کافیست تنها فروشگاه خود را افتتاح کنید تا مشتریان به فروشگاه شما، سرریز شوند. این موضوع زمانی که چنین اشخاصی وارد این فعالیت می شوند، به طور کامل معکوس شده و متوجه این موضوع می شوند که این فرآیند، بسیار دشوار بوده و برای کسب موفقیت، نیاز است پارامتر های زیادی بررسی و از آن ها در موارد مختلف استفاده شود.

1. چگونه می توان از صفر تا صد فروشندگی را فرا گرفت؟
2. چه راهکارهایی برای افزایش فروش محصولات وجود دارد؟
3. آیا می شود با استفاده از راهکارهای دیجیتالی فروش را افزایش داد؟
4. چگونه می توان با استفاده از تکنیک های فروشندگی بهتر به مشتریان خدمات رسانی کرد؟
5. چه تغییراتی در روش های فروش به و جود اومده و در دنیای امروز رخ داده است؟

تکنیک های زیادی برای فروش و فروشندگی بهتر وجود دارد.
تکنیک های زیادی برای فروش و فروشندگی بهتر وجود دارد.

چنین موضوعی ایجاب می کند که در این مقاله، به بررسی فروشندگی بپردازیم و مسائل پیرامون آن را با هم بررسی کنیم. در واقع نگاهی نزدیک به این مقوله می اندازیم و آن را زیر ذره بین موشکافانه خود می بریم. بنابراین توصیه می کنیم اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا به عنوان یک مدیر، می خواهید این نگرش را در خود تقویت کنید و راه و روش های مفیدی از این فعالیت بیاموزید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به این اطلاعات ارزشمند و مفید دست پیدا کنید.

منظور از فروشندگی چیست؟

فروشندگی به معنای فعالیتی است که در آن فرد یا شرکت به منظور فروش کالا، خدمات یا محصولات خود به مشتریان مختلف اقدام می‌کند. در این فرایند، فروشنده باید با دقت و تخصص، خدمات و محصولات خود را به مشتریان جذاب و مفید بنماید تا بتواند از آنها استقبال واقعی دریافت کند. این فعالیت به گونه‌های مختلفی در انواع صنایع و شرکت‌ها انجام می‌شود و به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در پیشرفت و رشد یک شرکت، بسیار مهم و حیاتی است.

می خواهیم نگاهی به مفهوم فروشندگی داشته باشیم و این فرآیند را بررسی و تعریفی برای آن ارائه کنیم. در این فرآیند، شخصی به نام فروشنده و مشتری حضور دارند.

فروشنده اقدام به ارائه تبلیغاتی از محصول خود می کند و ویژگی های بارز موجود در آن را برای مشتری بیان می کند. او می کوشد تا توضیح دهد چگونه این محصول می تواند نیازمندی هایی که مشتری دارد را برطرف می کند.

در چنین فرآیندی، مشتری نیز سعی می کند با توجه به سطح نیازمندی خود، بررسی کند که آیا محصول مورد نظر می تواند چنین دغدغه و مشکلی را حل کند یا خیر. اگر این فرآیند با رضایتمندی مشتری همراه شود، فروش رخ داده و این فرآیند با دریافت وجه نقد از جانب فروشنده، خاتمه می یابد.

برای کسب بیشترین بازدهی در فروش، باید از تمام پتانسیل ها استفاده کرد.
برای کسب بیشترین بازدهی در فروش، باید از تمام پتانسیل ها استفاده کرد.

روی کاغذ شاید چنین فرآیندی ساده و محتمل به نظر برسد اما در واقعیت بسیار سخت و پیچیده می باشد. با وجود رقبای زیاد، کیفیت های مختلف و قیمت های گوناگون، مشتری سعی می کند بهترین قیمت را در کنار بالاترین کیفیت انتخاب کرده و از محصول خود استفاده های لازم را ببرد.

مهارت های فروشندگی شامل چه مواردی می شوند؟

مهارت های فروشندگی شامل برقراری ارتباط با مشتری، مذاکره، ارائه محصول و خدمات، مدیریت زمان، تحلیل و پیش بینی نیازهای مشتریان، ارزیابی رقبا و بازار، تعیین قیمت و شرایط فروش، ارتقا و ارزیابی مشتریان، ارتقا و توسعه روابط با مشتریان و تبدیل آنان به مشتریان دائمی و خوشنام، همچنین استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعاتی برای افزایش کارایی و بهبود فرآیند فروش می شوند. مهارت های فروشندگی در هر صنعت و برای هر محصول یا خدمتی بسیار ارزشمند هستند و به خوبی توانایی های فردی را در این زمینه ارتقا می دهند.

برای اینکه بتوانیم فرآیند فروشندگی را با موفقیت پشت سر بگذاریم، نیاز است در این راه برخی از مهارت ها را در خود تقویت کنیم. یکی از این مهارت ها، گفتگوی موثر و مفید با مشتری می باشد.

در واقع هنر گفتگو و متقاعد سازی مشتری، خود می تواند گره ای از مشکلات فروشنده باز کند. دومین مهارت، شناخت کامل از مشتری است. یک فروشنده ماهر، باید به خوبی از روش های مختلف، با مشتری در ارتباط باشد و از نیازمندی های او با خبر شود.

سومین ویژگی، این است که به خوبی با مشتری صمیمی شوید به طوری که او بتواند به شما اعتماد کند و سوال های خود را از شما بپرسد. ارائه حس صمیمیت و همدلی باعث می شود مشتری ترغیب به خرید از فروشگاه شما شود.

یکی دیگر از مهارت های فروشندگی، این است که از مشتری خود تعریف کنید و به ویژگی های او اشاره کنید. قطعا چنین موضوعی باعث اعتماد به نفس مشتری شده و وی تصمیم به خرید و استفاده از محصولات شما می کند. ارائه سوال های مناسب، دیگر مهارتی می باشد که در این بخش نقش مهمی را ایفا می کند.

با ارائه سوال هایی مناسب، می توانید علاوه بر آگاهی از سطح نیازمندی مشتری، با او بیشتر ارتباط برقرار کنید و چنین موضوعی بر روی فرآیند فروش، تاثیر بسزایی دارد. مورد آخر از مهارت های فروش، صحبت با لحنی مناسب و عدم بی احترامی به مشتری می باشد. یک مشتری انتظار دارد فروشنده به خوبی با او صحبت کرده و به نوعی از او انرژی مثبت بگیرد.

در فروش، یکی از مهارت های مهم، تعریف از مشتری است. با اشاره به ویژگی های مشتری و توجه به نیازهای او، شما می توانید او را به خودتان جذب کنید و به خرید محصولات شما تشویق کنید. همچنین، ارائه سوال های مناسب نیز از مهارت های مهم فروشندگی است که باعث می شود با مشتری بیشتر ارتباط برقرار کرده و به نیازهای او پاسخ دهید.

در نهایت، صحبت با لحنی مناسب و عدم بی احترامی به مشتری، موضوعی است که بسیار مهم است و باعث می شود مشتری انرژی مثبتی از صحبت با شما بگیرد و به شما اعتماد کند. به کاربردن این مهارت ها در فروش، باعث می شود فرآیند فروش شما با موفقیت بیشتری همراه باشد.

مدیران باید بهترین استراتژی ها را برای حصول بازدهی بیشتر، اخذ کنند.
مدیران باید بهترین استراتژی ها را برای حصول بازدهی بیشتر، اخذ کنند.

یک فروشنده با اتخاذ چنین مهارت هایی در فروشندگی، باعث افزایش تعداد مشتری و میزان فروش خود خواهد شد.

جمع بندی نهایی

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به صورت کامل درباره مقوله فروشندگی صحبت کردیم. به طور حتم این موضوع که فروشندگی یک فرآیند بسیار سخت است، غیر قابل کتمان می باشد. بنابراین انتظار داریم یک فروشنده با برخورداری از ویژگی های مناسبی که برای این فعالیت وجود دارند، انتظاراتی که یک مشتری برای ورود به فروشگاه دارد را برطرف کند.

فراموش نکنید که حتی کوچکترین جزئیات نیز در چنین فرآیندی موثر می باشد و نباید از آن ها چشم پوشی کرد. افزایش تعداد مشتریان حتی به مقدار یک عدد نیز می تواند برای یک فروشگاه بسیار ایده آل باشد و به عنوان سکوی پرتابی رو به جلو برای مدیران قلمداد شود.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید، ارزشمند و سودمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد.

 

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم