شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

سرور مجازی vps
id: 266695
بازدید: 1384

سرور مجازی VPS مناسب برای سایت آموزشی وب سایت‌هایی که کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کنند یا فایل دانلود فیلم‌های آموزشی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، نیازمند تامین زیرساخت مناسب هستن…

وب سایت‌هایی که کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کنند یا فایل دانلود فیلم‌های آموزشی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، نیازمند تامین زیرساخت مناسب هستند تا بتوانند به بهترین شکل وب سایت خود را مدیریت کنند؛ در غیر این صورت، ممکن است کاربران آن‌ها با مشکلاتی مانند قطعی یا کندی سرعت مواجه شوند و نرخ پرش وب سایت افزایش پیدا می‌کند.

بر همین اساس، انواع سرور مجازی در بازار ارائه شده‌اند که به مدیران وب سایت کمک می‌کنند تا بتوانند فایل‌های ویدویی آموزشی را بدون محدودیت‌های حجمی در وب سایت بارگذاری کنند و در صورت افزایش ترافیک ورودی، عملکرد آن‌ها با خطا مواجه نشود. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با ویژگی‌های سرور مجازی و اهمیت استفاده از آن برای وب سایت‌های آموزشی آشنا شویم.

چرا برای سایت آموزشی خود به سرور مجازی نیاز داریم؟

با توجه به اینکه محتوای وب سایت‌های آموزشی فایل‌های ویدیویی و گرافیکی حجیم است، به فضای ذخیره‌سازی بزرگی نیاز دارند تا بتوانند حجم زیادی از فایل‌های ویدیویی را در آن بارگذاری کنند و برای دانلود در دسترسی کاربران خود قرار دهند. علاوه‌بر پهنای باند زیاد، مهم است که کاربران بتوانند با سرعت مناسبی به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنند و هنگام شرکت در کلاس‌های آنلاین، بتوانند به‌طور کامل محتوای دوره‌های آموزشی را دنبال کنند.

از طرف دیگر، از آنجایی که در اغلب موارد برای شرکت در کلاس‌های آنلاین نیاز به نام‌‌نویسی است، تا زمانی که کاربران از امنیت اطلاعات خود اطمینان نداشته باشند، تمایلی به استفاده از خدمات آن وب سایت ندارند. همچنین ممکن است همه این موارد لحاظ شوند اما با افزایش ترافیک ورودی به وب سایت، به یکباره دان شود و از کار بیفتد. در اینجاست که نام سرور VPS به میان می‌آید!

وب سایت‌های آموزشگاهی با خرید سرور مجازی می‌توانند عملکرد وب سایت خود را تا حد زیادی بهبود دهند و تجربه دلنشینی را برای مخاطبان خود فراهم کنند.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

سرور مجازی VPS
سرور مجازی VPS

ویژگی‌های یک سرور مجازی خوب برای سایت آموزشی

همانطور که گفتیم،‌ وجود سرور VPS به مدیران وب سایت‌ کمک می‌کند تا بتوانند بدون وجود مشکلاتی مثل قطعی، به‌خوبی کلاس‌های آنلاین را برگزار کنند و تجربه کاربری مطلوبی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهند. برای تحقق این هدف، سرور مجازی باید دارای ویژگی‌هایی باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

●       پهنای باند مناسب

مهم‌ترین عامل برای وب سایت‌های آموزشی، سرعت بارگذاری سریع داده‌ها است. برای این کار، سرور باید پهنای باند مناسبی داشته باشد.

●       موقعیت جغرافیایی نزدیک

شاید عجیب به نظر برسد، اما موقعیت جغرافیایی یک سرور مجازیVPS ، بر عملکرد آن تاثیرگذار است. بنابراین، با توجه به مخاطبان هدفی که دارید انتخاب کنید.

●       پشتیبانی از گواهی SSL

یک سرور مجازی VPS  خوب به شما تضمین می‌دهد که از امنیت داده‌های وب سایت و همچنین اطلاعات کاربران محافظت می‌کند و از دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند. بنابراین به‌دنبال سروری باشید که از گواهی SSL پشتیبانی می‌کند.

●       رابط کاربری آسان

کار کردن با سرویس‌هایی که محیط ساده‌ و کاربرپسندی دارند، بسیار راحت‌تر و البته در اغلب مواقع جذاب‌تر است. بنابراین یک سرور مجازی وی پی اس خوب،‌ سروری است که رابط کاربری آسانی دارد و به‌سادگی می‌توان تنظیمات و پیکربندی را انجام داد.

●       ادغام آسان با CDN

با خرید سرور مجازی وی پی اس خوب و ادغام راحت آن با CDN، می‌توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و جایگاه آن را در صفحات گوگل بهبود دهید.

●       آپ تایم بودن

یک سرور مجازی VPS خوب باید اطمینان دهد که در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است. در نتیجه کاربران شما بدون محدودیت‌های جغرافیایی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به ویدیوهای آموزشی دسترسی داشته باشند.

●       پشتیبانی ۲۴ ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک سرور مجازی وی پی اس خوب، برخورداری از پشتیبانی فنی قابل اعتماد و پاسخگو است. در چنین شرایطی، در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی در رابطه با پیکربندی یا تنظیمات بهینه سازی سرورمی‌توانید از متخصصان فنی کمک بگیرید.

●       سخت‌افزار قدرتمند

یک سرور مجازی  VPSخوب، سروری است که دارای CPU، RAM و حافظه قدرتمندی باشد و پاسخگوی نیازهای وب سایت آموزشی شما باشد.

●       قابلیت مقیاس‌پذیری

ممکن است به‌مرور زمان مخاطبان وب سایت شما بیشتر شوند و ترافیک ورودی وب سایت افزایش پیدا کند. یک سرور مجازی وی پی اس خوب باید مقیاس‌پذیری بالایی داشته باشد تا در این مواقع بتوانید به‌راحتی منابع آن را ارتقا دهید تا همچنان تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم شود.

چگونه بهترین سرور مجازی  VPS برای سایت آموزشی خود را خریداری کنیم؟

هنگامی خرید سرور مجازی  VPSبرای سایت آموزشی انتخاب کنیم، نکات مهمی هستند که پیش از خرید باید به آن‌ها توجه کنیم:

۱- در ابتدا نیازهای وب سایت خود را مشخص کنید. بنابراین، بررسی کنید که:

  • بسته به تعداد کاربران و محتوایی که ارائه می‌دهید، چه میزان حجم ترافیک ماهانه برای وب سایت آموزشی خود نیاز دارید.
  • حدودا چند کاربر به‌طور همزمان به وب سایت شما وارد می‌شوند.
  • سطح مورد انتظار امنیت و پایداری وب سایت شما چقدر است.

۲- شرکت‌های ارائه‌دهنده مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بررسی کنید که سرورهای وی پی اس که هر یک از آن‌ها ارائه می‌دهند، چه قابلیت‌هایی دارند.

۳- با کسانی که تجربه خرید سرور مجازی داشته‌اند مشورت کنید و از راهنمایی‌های آن‌ها کمک بگیرید.

۴- بودجه خود را در نظر بگیرید و بر آن اساس، مناسب‌ترین سرور VPS را انتخاب کنید.

خرید سرور مجازی VPS
خرید سرور مجازی VPS

۵- مطمئن شوید که شرکت ارائه‌دهنده پشتیبانی قوی و کاملی را ارائه می‌دهد. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با سرور مجازی خریداری شده،‌ می‌توانید از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

۶- به‌سراغ ارائه‌دهندگانی بروید که امکان آزمایش رایگان سرور را در اختیار شما قرار می‌دهند تا هنگامی که سرور موردنظرتان را انتخاب کردید، بتوانید آن را آزمایش کنید و دقیق‌تر بررسی کنید که آیا می‌تواند به نیازهای شما پاسخ دهد یا خیر.

سرور مجازی، راهی مطمئن برای موفقیت وب سایت‌های آموزشی

برای کاربرانی که به‌دنبال یادگیری از طریق آموزش‌های آنلاین هستند، بسیار مهم است که بتوانند بدون مشکلاتی نظیر قطعی یا سرعت پایین ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنند. از طرف دیگر، این دغدغه برای مدیران وب سایت‌های آموزشی هم مطرح است که بتوانند آموزش‌های خود را با بالاترین کیفیت در اختیار مخاطبان قرار دهند. به همین خاطر، استفاده از سرورهای VPS روزبه‌روز در میان صاحبان وب سایت محبوب‌تر می‌شود.

اگر شما هم وب سایت آموزشگاهی دارید و می‌خواهید جامعه کاربران خود را افزایش دهید، اهمیت سرور مجازی را دست کم نگیرید و حتما نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

 

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم