شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

از 0 تا 100 توسعه کسب و کار و افزایش فروش
id: 253664
بازدید: 11009

شاید برای بسیاری از مدیران و حتی مشتریان این موضوع سوال باشد که توسعه کسب و کار به چه معنایی می باشد و چگونه این مهم تحقق می یابد؟ شاید محتمل ترین پاسخی که بشنویم این باشد که توسعه کسب و کار به معنای افزایش فروش می باشد.

البته که این پاسخ تا حد زیادی درست است اما به صورت کامل و جامع نمی باشد و موضوع فراتر از پاسخ می رود. هر کسب و کاری در ابتدای کار، شاید نامی نا آشنا بوده که با تغییر و تحولاتی، امروزه به چنین جایگاهی رسیده است. آیا قبل از اینکه گوگل به شکل امروزی شکل بگیرد، کسی آن را می شناخت؟ بی شک پاسخ خیر است. بنابراین هر کسب و کاری برای رسیدن به اهداف خود، باید به شکل مناسبی توسعه پیدا کند و این موضوع در فرآیند های آن مشاهده شود.

توسعه کسب و کار برای هر شرکتی مهم و حیاتی می باشد.
توسعه کسب و کار برای هر شرکتی مهم و حیاتی می باشد.

در این مقاله می خواهیم درباره توسعه کسب و کار صحبت کنیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کنیم. اگر قصد چنین کاری را دارید یا مدیری هستید که می خواهید این موضوع را به صورت کامل تر بررسی کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به این اطلاعات مهم، دست پیدا کنید

توسعه کسب و کار چیست؟

در ابتدای این مقاله، می خواهیم تعریفی از توسعه کسب و کار ارائه کنیم. این موضوع را با ذکر مثالی ادامه می دهیم. فرض کنید مالک یک کسب و کار می باشید. در این رابطه باید اهدافی داشته باشید. به عبارتی ایجاد کسب و کار باید برایتان هدفی را ایجاد کرده باشید. این هدف ممکن است در ابتدا کسب درآمد به مقدار X و در مرحله های بعدی، برندینگ و شناخته شدن کسب و کارتان باشد. برای این مهم، باید برنامه ریزی های مناسبی داشته باشید تا بتوانید به هدف خود برسید. فراموش نکنید که یک کسب و کار بدون داشتن هدف، قطعا شکست می خورد و در پیشبرد کوچکترین فعالیت های خود نیز ناکام می ماند.

اگر هدفی را روی کاغذ پیاده کردید و به دنبال دستیابی به آن هستید، حتما موضوع توسعه کسب و کار نیز در فرآیند هایتان به چشم می خورد. این شکل از توسعه می تواند برای هر کسب و کاری متفاوت باشد. یک کسب و کار با تاسیس شعبه ی دومی، توسعه خود را جشن می گیرد. دیگر کسب و کار با شروع فروش اینترنتی و ساختن یک سایت اینترنتی، می تواند توسعه ی خود را جشن بگیرد. همچنین دیگر کسب و کار نیز با رسیدن به میانگین فروش X می تواند توسعه خود را عملی کند. بنابراین مفاهیم مختلفی از توسعه می تواند ارائه داد اما اصلی ترین موضوع، اهداف یکسانی می باشد که در هر کدام از این موارد به وضوح مشاهده می شود.

برای توسعه کسب و کار، باید برنامه ای دقیق و مدون ارائه شود.
برای توسعه کسب و کار، باید برنامه ای دقیق و مدون ارائه شود.

گام به گام با توسعه کسب و کار | 7 گام اساس

برای اینکه بتوانید توسعه کسب و کار خود را عملی کنید، نیاز دارید برخی از مراحل و گام ها را طی کنید. در این بخش به این مراحل اشاره ای خواهیم داشت.

نخستین مرحله، انجام تحقیقات در موضوع بازار می باشد. در واقع باید از بازار هدف خود، تحقیقات کاملی انجام دهید و اطلاعات مفیدی از مشتریان و رقبای خود بدست بیاورید. به این موضوع مارکت ریسرچ نیز گفته می شود. در این زمینه موضوعاتی همچون ماتریس SWOT نیز عنوان می شود.در گام دوم، باید برندینگ خود را فعال نمایید و وارد بازار هایی شوید که مشتریان از شما اطلاعاتی ندارند. در این مرحله افزایش آگاهی مشتریان و مردم را نسبت به برند خود ایجاد می کنید. در مرحله سوم، باید جایگاه کسب و کار خود را در بازار ارتقاء دهید. در واقع باید بررسی کنید که چگونه می توانید رهبری بازار را به دست بگیرید و رقبای خود را کنار بزنید.

در گام چهارم از توسعه کسب و کار، می توانید وارد حوزه ی جدیدی از کسب و کار شوید. پس از ورود به این حوزه، باید به مشتریان و جامعه هدف خود اطلاع دهید و آن ها را از وجود خود باخبر کنید. در مرحله پنجم، به سراغ ارائه خدمات مطلوب به مشتریان خود بروید و فرآیند فروش محصول یا ارائه خدمات خود را با سرعت زیاد ادامه دهید. همچنین راضی نگه داشتن مشتریان در این مرحله بسیار مهم و حیاتی می باشد.

سرانجام در مرحله هفتم و آخر، باید رضایت مشتریان را به قدری افزایش دهید که چنین مشتریانی برای کسب و کارتان، مشتریان جدیدی ارائه کنند. در واقع بدین وسیله، شما می توانید از بازاریابی دهان به دهان استفاده نمایید و از هر مشتری، یک مشتری دیگر بدست آورید.

برای کسب توسعه، باید گام به گام مراحلی طی شود.
برای کسب توسعه، باید گام به گام مراحلی طی شود.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، توسعه کسب و کار می تواند بسیار مهم و در عین حال شگفت انگیز باشد. از طرفی خدمت رسانی به مردم و از طرفی درآمدزایی می تواند هم برای مشتریان بسیار جذاب باشد و هم برای مدیران فوق العاده. بنابراین به هر کسب و کاری توصیه می شود چنین مفهوم مهمی را در فعالیت های خود قرار داده و بر روی محقق کردن آن، تلاش های موثری انجام دهند.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم