شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

آیا وارد بازاریابی شبکه ای شویم؟ بازاریابی شبکه ای چیست؟
id: 217206
بازدید: 11924

قطعا هر کسی تمایل دارد کسب و کار مخصوص به خودش را داشته باشد و تعیین کننده تمام جزئیات نیز خودش باشد، اینکه شما تعیین کننده باشید با چه شخص یا اشخاصی کار کنید، می تواند به نوعی مزیت کسب و کار شما محسوب شود.

بازاریابی شبکه ای موضوعیست که دقیقا حول همین محور می چرخد. در واقع این نوع بازاریابی، تحت شبکه انجام می شود و شما می توانید بدون وجود هیچ واسطه ای خدمات و تبلیغات گسترده به مشتریان خود ارائه دهید.

ضمن اینکه این نوع بازاریابی برای شما که خود، صاحب شغل و کسب و کار هستید، درآمد دارد، برای مشتریان شما نیز سودآور خواهد بود و هر کدام از مشتریان شما نیز می توانند با فروش محصولات، به نوعی کسب درآمد داشته باشند.

برای اینکه درک بهتری از بازاریابی شبکه ای داشته باشید بهتون پیشنهاد می‌کنم ویدیو زیر را مشاهده کنید.

[jwp-video n=”2″]

بازاریابی شبکه ای شیوه نوین کسب درآمد:

نکته مهم اینجاست که بازاریابی تحت شبکه، علاوه بر اینکه سود حاصل از فروش را نصیب شما می کند، با اضافه شدن مشتری و فروش محصولات بیشتر توسط مشتری نیز می تواند برای شما سود زیادی را در بر داشته باشد.

تعریف ساده بازاریابی شبکه ای:

بازاریابی شبکه ای یک شیوه از فروش محصولات میباشد که شرکت مورد نظر با گرفتن مجوزهای لازم میتواند این شیوه فروش را در سایت خود راه اندازی کند، سپس افرادی به عنوان بازاریاب یا شریک تجاری شرکت وارد کار میشوند.

شرکت محصول را تولید یا تهیه می‌کند بازاریابان آنها را به فروش میرسانند و هر دو سود میکنند. با توجه به پلن های درآمدی هر شرکت رَوش سود دهی متفاوت است(پیشنهاد میکنم ویدیو طرح سوددهی زیر را در این زمینه مشاهده بفرمایید)

[jwp-video n=”1″]

اما شاید بگید این که همون بازاریابی ساده میشه، در نظر داشته باشید تفاوت بازاریابی شبکه ای با بازاریابی ساده یا ویزیتوری این است که شما توانایی ساخت تیم فروش را دارید، یعنی شما میتوانید از فروش یک تیم بزرگ هم سود کنید.

سوال اصلی اینجاست، آیا بازاریابی شبکه ای کار کنیم یا نه؟

این سوال به صورت کلی پرسیده میشه و طوری نیست که برای تمام افراد یکسان باشد، در کل بازاریابی شبکه ای برای همه است اما هرکسی نمیتواند کار کند، این جمله را شاید شنیده باشید، اما یعنی چه؟

بازاریابی شبکه ای طوری طراحی شده که شما در حال کار در بازار سنتی و یا کار قبلی خودتان میتوانید با گذاشتن روزانه 2 ساعت زمان برای شروع، فعالیت خود را آغاز و تیم سازی کنید.

ولی ما دو دسته افراد داریم، کسانی که بازاریابی شبکه کار میکنن و کسانی که نمیکنن فقط بخاطر مسائل زیر، در نظر داشته باشید این موارد کلی میباشد و شاید شما این خصوصیات را داشته باشید یا نداشته باشید.

افرادی که کار میکنن:

  • آموزش پذیر هستن
  • دنبال یک زندگی بهتر هستن
  • عجله ندارند
  • رویا پرداز و در عین حال واقع گرا هستند.
  • دهن بین و کوتاه فکر نیستند
  • به اینترنت و کسب درآمد از آن اعتقاد دارند
  • دنبال ایده های نو هستند
  • از آموزش دادن لذت میبرند
  • بدنبال مصرف محصولات جدید هستند
  • ریسک پذیر هستند
  • آینده نگر هستند
  • نگرش مثبتی دارند
  • منفی گرا نیستند
  • از پیش‌داوری امتناع می‌کنند.
  • از تغییر نمی‌ترسند و دانباله رو تغییر هستند
  • مسئولیت پذیر هستند
  • دنبال اطلاعات جدید هستند

و دقیقا افرادی که برعکس موارد بالا هستند خیلی سخت میشه وارد بازاریابی شبکه ای شوند، ولی در نظر داشته باشید موارد بالا کامل در وجود یک نفر وجود ندارد اما اگر تنها آموزش پذیر باشد و ریسک پذیر میتواند به بقیه موارد دست پیدا کند.

من تصمیم گرفتم وارد شوم، حالا باید چه نکاتی را رعایت کنم؟

اگر تصمیم به ورود گرفتید بهتون تبریک میگم، زیرا قدم در راهی میخواهید بزارید که افرادی زیادی را به موفقیت رسانده، افرادی هم در نتورک فقط خرج زندگیشون رو در میارن و افرادی هم به‌جایی نرسیدن! قرار نیست هرکس وارد شد حتما موفق شود.

قرار نیست بنده شمارو برای ورود به نتورک تشویق کنم، فقط بهتون اطلاعات لازم رو میدم تا اگر تصمیم به ورود گرفتید اطلاعات لازم اولیه رو داشته باشید و به قول معروف، نون خالی بهتر از هیچیه 🙂

طنز بازاریابی شبکه ای

حالا چطوری باید شرکت مناسب را انتخاب کنم؟

من براتون مرحله بندی کردم که چگونه باید شرکت مناسب را انتخاب و وارد شوید. حالا یک دفتر و یک خودکار بردارید تا بتوانیم هوشمندانه شرکت موردنظر را انتخاب کنیم.

برای انتخاب درست شرکت بازاریابی شبکه ای ابتدا باید به لیستی از تمام شرکت ها دسترسی داشته باشید، برای دیدن لیست شرکت های بازاریابی شبکه ای از لینک زیر استفاده کنید.

لیست شرکت های بازاریابی شبکه ای >>

مرحله اول انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای:

صفحه بالارو جدا از این صفحه باز کنید، وقتی روش کلیک کنید اتوماتیک خودش در یک صفحه جدا باز میشه، حالا لیستی از شرکت های دارای پروانه کسب و تایید شده دبیرخانه و مراجع ذیصلاح را دارید، پس نگران قانونی بودنشان نباشید.

لیست شرکت ها به صورت مرتب قرار داده شدن و برای هر شکت اطلاعاتی مفیدی قرار داده شده که یکی از آنها آدرس اینترنتی آن شرکت می‌باشد، ابتدا برای انتخاب یک شرکت باید محصولات و پلن درآمدزایی آن را مد نظر بگیرید.

مثلا سایت بادران را باز کنید میتوانید محصولات را کامل مشاهده کنید و طرح درآمدی در بالای صفحه قرار دارد، محصولات هر شرکت را بررسی کنید ببینید کدام یک از آنها محصولات باب میل شما را دارند.

یعنی مثلا اقوام و دوستان یا همکاران شما، حتی خودتان طرفداران این محصولات هستید، مثلا شرکت پنبه ریز محصولات آرایشی و بهداشتی دارد و شرکت باورس لباس، کفش و محصولات ورزشی دارد.

باید محصولاتی را انتخاب کنید که بیشتر مصرف میشود، در کل خوش فروش هستن و به آنها علاقه دارید، دوست دارید به دیگران معرفی‌شان کنید.

مرحله دوم انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای:

بعد از اینکه محصولات تمام شرکت های بازاریابی شبکه ای را بررسی و انتخاب کردید حالا اسم چند شرکتی را که انتخاب کردید بالای صفحه در همان برگه که ابتدا بهتون گفتم یادداشت کنید.

حالا باید پلن های درآمدزایی شرکت هارا بررسی کنید ولی ابتدا باید یک دید کلی از تمام پلن ها داشته باشید، بدین منظور روی لینک زیر کلیک کنید تا مقاله انواع پلن های درآمد زایی را بتوانید دانلود یا آنلاین مطالعه کنید.

آشنایی با انواع پلن ها در بازاریابی شبکه ای>>

خب حالا اگر اطلاعاتی در مورد پلن ها بدست آوردید لطفا پلن های درآمدزایی تمام شرکت ها را بررسی کنید، شاید بگید من با این همه عدد چطور میتونم متوجه بشم کدوم پلن خوبه؟ اگر در مورد پلن هر شرکت سوال داشتید می‌تونید با شماره دفتر اون شرکت تماس بگیرید.

بعد از بررسی پلن های درآمدزایی تمام شرکت ها، اسم شرکت هایی را انتخاب کردید را زیر لیست بالایی یادداشت کنید.

مرحله سوم انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای:

LOGO MARKETسایت 992

در این مرحله لازمه اسم تمام شرکت هارا یکجا کنید و نزدیکترین شعبه برای هر شرکت را در شهر خودتان پیدا کنید، مثلا در لیست شما بیز بادران، پنبه ریز و باورس هستند

باید سرچ کنید ببینید کدام یک از آنها در شهر شما شعبه دارند و اسم آنها را زیر لیست بالایی یادداشت کنید.

حالا لیست شما خیلی کوچک‌تر شده دیگه باید دست به عمل بزنید، باید به این دفاتر سر بزنید و تیم های درحال فعالیت را مورد ارزیابی قرار دهید.

بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای

حالا باید وارد دفاتر شرکت ها شوید و ببینید که این شرکت ها دارن روی اصول کار میکنن یا نه، بگید میخواید وارد بشید ولی چند تا سوال دارم، سوالات شما باید موارد زیر باشه.

  • آیا شما استراتژِ دارید؟(که وقتی هر فرد وارد شد در یک پروسه آموزشی قرار بگیره)
  • آیا هرکس ثبت نام کنه، بدون خرید میتونه کسی رو معرفی کنه؟ (نباید جوابشون بله باشه، باید بگن ابتدا خرید انجام بدن و یک سری آموزش ها ببینن، لیست افراد بنویسن)
  • آیا هرکس وارد شد و خرید کرد بلافاصله میتونه شخص دیگه ای رو معرفی کنه؟ (نباید جوابشون بله باشه، باید بگن ابتدا خرید انجام بدن و یک سری آموزش ها ببینن، لیست افراد بنویسن)
  • میتونم آنلاین دفتر کارتون رو ببینم؟ (منظور پنل کاربریشون در سایت شرکت هست(باید بهتون نشون بدن، تعداد افراد و درآمدشون نسبت به این افراد و مقدار خریدشون بررسی کنید(برای درک بهتر پلن درآمدزاییشون) این کار خیلی مفیده)
  • برای ورود هرکس باید چقدر خرید کن؟ (نباید عددی بهتون بگن که هرکسی از پسش برنیاد)
  • اگر من کلی محصول بخرم برای فروشش بهم کمک میکنید؟

و در کل باید ببینید کدوم تیم آموزش های قوی تر اصول تیمی بهتری دارند، ببینید به کدوم تیم بهتر میشه تکیه کرد، کدوم دارن جدی تر کار میکنن، محل کار به چه شکله و طرز برخوردشون حرفه ای هست یا خیر؟

حالا میتوانید شرکت مورد نظر را انتخاب کنید، با انجام مراحل بالا انتخاب شرکت بسیار هوشمندانه و حرفه ای می‌باشد.

راسته میگن روزی 2 تا 4 ساعت فقط باید فعالیت داشته باشم؟

در اصل فعالیت شما در یک تیم اصولی ابتدا خودسازی است، یعنی شما باید اطلاعاتی در مورد دعوت افراد، پیگیری و دیگر اطلاعات داشته باشید، پس بله شما میتوانید با روزانه 2 تا 4 ساعت فعالیت خود را آغاز کنید.

اما این بدیهی‌ست وقتی به درآمد خوبی رسیدید باید زمان بیشتری بزارید، اینجاست که میگن هرچی زمان بیشتری بزارید درآمد بیشتری هم دارید.

پس با این فکر وارد نشوید که کلا روزی 2 تا 4 ساعت کار کنید وقتایی میرسه انقدر درگیر کار هستید که متوجه نمیشید حتی شب شده، ناهار یا شام خوردید یا نه، اینستاگرام چک کردید یا نه و …

برای خودسازی بهترین پیشنهاد ما شرکت در کامل‌ترین دوره بازاریابی شبکه ای میباشد، برای ورود به دوه کامل بازاریابی شبکه ای روی لینک زیر کلیک کنید.

کامل ترین دوره بازاریابی شبکه ای>>

چقدر طول میکشه در نتورک به موفقیت رسید؟

این مورد را در نظر داشته باشید اگر شما تیمی بزرگ و منسجم نداشته باشید درآمدی هم ندارید، حتی اگر 2 سال از ثبت نام شما گذشته باشه، درآمد شما مستقیما به تعداد ثبت نام و فروش هایی بستگی داره که در طی یک روز توی تیمتون اتفاق می‌افته.

پس هر روز به فکر این باشید تیمی بسازید که در امر دعوت، پرزنت، آموزش و پیگیری حرفه ای باشند، اما در نظر داشته باشید خود شما در این موارد باید بهترین باشید، عجله نکنید بهتون پیشنهاد میکنم یک نفر یا 2 نفر را فعلا وارد کنید.

هر روز روی خودسازی و بالابردن اطلاعاتتون کار کنید و در این حین به افراد مجموعه تان هم آموزش دهید، تا با هم بتوانید یک تیم بزرگ را اداره کنید، رهبری یک تیم تنهایی خیلی سخت تره تا 2نفره یا 3نفره.

وعده های موفقیت در بازاریابی شبکه ای

لطفا هیچ وعده ای به کسی ندهید!

تکرار میکنم هیچ وعده ای! دادن وعده به افراد باعث میشود کارتان بی ارزش شود و فرد تنها چشمش به شما باشد، مثلا بگویید تو وارد شو نیاز به هیچ کاری نیست، کلا این جمله از پایه و اساس اشتباهه.

بجای وعده دادن تضمین بدهید، بگویید تضمین میکنم اگر بتونی طبق فلان برنامه جلو بری به فلان درجه میرسی ولی اگر این کارها یا این برنامه را انجام ندی تضمینی هم برای موفقیتت نیست، افراد باید درک کنند همه چی به خودشان بستگی دارد.

در کل شما به عنوان یک معرف وظیفه تان این است افراد را از حاشیه دور کنید و کاری کنید تا مشتاق یاد گیری باشند، اگر نمی‌دانید چه اطلاعاتی باید به افراد تیمتان بدهید بهترین پیشنهاد ما تهیه پکیج لیدر مجازی میباشد.

برای بررسی پکیج لیدر مجازی میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

پکیج لیدر مجازی، شروع در مسیر صحیح >>

میگن فقط بالایی ها سود میکنن، ما دیگه نمیتونیم موفق بشیم!

شاید باورتون نشه ولی طی تقریبا 60 سال که از شروع بازاریابی شبکه ای میگذره کلا فقط 2% از مردم آمریکا به آن مشغول هستند و در ایران این رقم خیلی کوچک‌تر است اگر فرض کنیم حتی 2% از ایرانی ها هم مشغول هستند یعنی شما از 98% مردم جلوتر وارد شدید.

یعنی افق روشنی برای شما در این عرصه وجود دارد.

اینو گفتم تا بدونید خیلی از مردم حتی نمی‌دونن بازاریابی شبکه ای چیه، خب یک زمانی (مثلا 4 سال پیش) اون بالایی وارد شد و تازه اول کار بود، تلاش کرد فرهنگ سازی کرد تیم سازی کرد و به موفقیت رسید.

شما هم الان اول راه هستید دقیقا مانند اون بالایی ها، اگر شما هم دنباله رو کارهایی که اونا کردن باشید 4 سال دیگه شما یک بالایی میشید که سود میکنید و افراد جدید هم این دغدغه رو دارن که فقط بالایی ها پول در میارن.

پس این آبجکشن جوابش خیلی راحته، شما هم میتونید یکی از اون بالایی ها بشید، قطعا انتظار اینو ندارید که هرکس تا وارد شد کلی سود کنه، کدوم شغل اینطوریه بگید ما هم بریم کار کنیم 🙂

در کل یکی از سختی های کار بازاریابی شبکه ای جواب به همین آبجکشن هاست، ما در مارکت ام ال ام چندین جزوه آماده پر از این آبجکشن ها داریم، میتونید تهیه و دانلود کنید با خوندنشون سوالاتتون برطرف میشه و میتونید به سوالات دیگران هم جواب بدید.

آبجکشن؟ یعنی چی؟ لیدر چی هست و کلا این کلمات معنیشون چی میشه؟

درکتون میکنم بعد از ورود به نتورک با یک سری کلمات قلمبه سلمبه روبرو می‌شید، البته دیگه به پای کلاب هاوس نمیرسه 🙂 ولی معنی تمام این کلمات رو ما لیست کردیم میتونید در مقاله زیر همشون رو مطالعه کنید.

اصطلاحات رایج در بازاریابی شبکه ای>>

منبع: مارکت ام ال ام

نویسنده: حسین نعمتی

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم