شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بهترین کیف پول برای ارز دش
id: 247738
بازدید: 11105

دش با معادل انگلیسی Dash نوعی رمز ارز بوده که به صورت متن باز است. تراکنش­ها با دش به صورت همتا به همتا صورت می­گیرد و زیر نظر یک سازمان نامتمرکز خودگردان فعالیت دارد. در گذشته رمز ارز دش دارای نامهایی چون «دارک کوین Darkcoin» و «اکس کوین Xcoin» بوده است.

بواسطه رمز ارز دش، امکان انجام تراکنش آنی وجود دارد که غیرقابل ردیابی هم هستند. این ارز دیجیتال در سال 2014 بوسیله ایوان دافیلد Evan Duffield به بازار عرضه شد و در آن زمان با نام اکس کوین معرفی شد. بعد از گذشت مدتی اکس کوین به دارک کوین تغییر نام داده شده و در سال 2015 دارک کوین به نام دش تغییر نام یافت.

در مورد علت نامگذاری این رمز ارز به نام دش، باید بدانید که این نام حاصل ترکیب دو کلمه انگلیسی به معنای پول دیجیتال است. در بازار ارز دیجیتال نیز تمایلات نسبت به خرید ارز دش افزایش یافته است. چرا که این رمز ارز در تلاش برای رسیدن به این هدف است که کاربرپسندترین و مقیاس­پذیرترین رمز ارز باشد.

آموزش خرید و فروش دش
آموزش خرید و فروش دش

منظور از کاربرپسند و مقیاس پذیر بودن دش چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، دش در تلاش است تا کاربران را به سمت خود جذب کند چرا که دارای مزایایی به شرح زیر است و باعث شده است تا درخواست برای خرید دش افزایش یابد:

  • تایید فوری معاملات
  • کاهش هزینه­های اضافه
  • به کار بردن نُدهای کامل و ترسیم نقشه مشخص برای مقیاس­بندی
  • مدیریت خودگردان و مستقل
  • اختیاری­بودن حریم خصوصی مساوی با پول نقد فیزیکی

گروه توسعه­دهنده دش هم در تلاش است تا بتواند روز به روز قوی­تر شده و به اهداف فوق نزدیکتر شود.

شباهت دش و بیت کوین

این رمز ارز با بیت کوین مشابهت دارد چرا که بر آن مبتنی است و با خیلی از عناصر اصلی BTC سازگاری دارد. اما این دو رمز ارز دارای تفاوت­هایی هم هستند. چرا که ساختار شبکه دو لایه دش باعث شده تا سرعت انجام معاملات در آن افزایش یابد و همینطور حریم خصوصی در آن حفظ شده است.

بنا به بحث گفته­شده، دش دارای یک فناوری منحصربفرد است و موفق شده است تا در مقایسه با سایر بلاک چین­ها خود را بالا کشیده و نظر مشتریان را به خود جلب کند.

در مورد این که بیت کوین بخرید یا دش کوین، باید گفت که این اهداف شما است که تعیین می­کنند کدام یک از آنها برای انجام معاملات شما مناسب­تر هست. پس ابتدا هدف را مشخص کنید بعد راه­های انجام بهینه معاملات با بیت کوین یا دش کوین را بسنجید و در نهایت به انتخاب درستی خواهید رسید.

آموزش خرید و فروش دش

مقررات معامله با ارز دش به قوانین معامله با بیت کوین شباهت دارد. به همین علت اکثر افرادی که به دنبال خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت و خرید بیت کوین هستند، نسبت به خرید ارز دش هم تمایل پیدا کرده­اند.

ارز دش ویژگی متمایزی نسبت به بیت کوین دارد و آن هم به این مسئله مربوط است که حریم خصوصی در رمز ارز دش بالاتر است و به این ترتیب از اطلاعات کیف مشتریان به خوبی حفاظت می­شود.

آموزش خرید و فروش دش
آموزش خرید و فروش دش

دش با FATA یا همان گروه ویژه اقدام مالی همکاری دارد و به واسطه همین همکاری هم علیه پولشویی و همینطور علیه تامین مالی تروریسم مقابله می­کند. برای فراهم کردن شرایط انجام معامله با دش می­بایست متناسب با کشور محل زندگی کارهای مربوط به ثبت­نام و دریافت مجوزها صورت گیرد.

در ابتدا یک صرافی معتبر را جهت انجام هر گونه خرید یا فروش دش پیدا کنید. سپس در قسمت مربوط به ثبت­نام وارد شده و یک اکانت بسازید.

پس از ساخت اکانت می­بایست اطلاعاتی شخصی خود از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره حساب، عکس و.. را اضافه کنید. به این ترتیب مرحله احراز هویت فرد انجام می­گیرد.

در هر صرافی قسمتی مربوط به اطلاع از قیمت­های روز دش و سایر رمز ارزها وجود دارد که می­توانید آنها را مشاهده کنید. در اکانت هر فرد در صرافی، بخشی برای انجام معاملات با دش وجود دارد که به آنها کارت­های خرید و فروش دش گفته می­شود. با استفاده از کارت­های انجام معامله با دش می­توانید کار خرید یا فروش دش را انجام دهید.

دو روش متفاوت خرید و فروش دش

برای خرید و همینطور فروش دش به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • روش مستقیم: منظور خرید با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار است.
  • روش تبدیل: منظور تبدیل سایر رمز ارزها به دش است.

خرید دش با استفاده از ریال

این روش صرفا در ایران و از طریق سایت­های صرافی ثبت­نام­شده امکان­پذیر است. گفتنی است که سایت­های کمی وجود دارند که قابلیت انجام معامله با دش در آنها وجود داشته باشد. در صورت وجود اعتبار دش در این صرافی­ها و در صورت داشتن اکانت در آنها، انجام معامله به راحتی صورت می­گیرد.

خرید دش با استفاده از دلار

متداول­ترین روش خرید دش، خرید مستقیم با دلار است. اما بنا به تحریم­های اعمال­شده این امکان در ایران فعلا در دسترس نیست. چرا که خرید با دش با این روش مستلزم داشتن حساب­هایی مانند ویزا کارت و یا مستر کارت است.

کاربران ایرانی برای استفاده از این روش نیاز به واسطه­های زیادی دارند که در مجموع هزینه انجام معامله برای آنها افزایش می­یابد و به اصطلاح برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

روش تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به دش

قبل از هر چیز باید بدانید که این روش، رایج­ترین روش برای کاربران ایرانی است. در این شیوه باید با استفاده از سایت­های ایرانی معتیر بیت کوین و یا اتریوم را با ریال خریداری کنید و سپس آنها را با کمک یک صرافی معتبر به دش تبدیل کنید.

کدام کیف پول مناسب نگهداری دش است؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، دش هم برای خود دارای نرم­افزار و سخت­افزارهایی است تا مشتریان بتوانند در آنها موجودی خود را ذخیره کنند. در ادامه به معرفی رایج­ترین انواع کیف پول دش می­پردازیم:

  • کیف پول الکترونیک برای نگهداری دش: این نوع کیف پول، پرطرفدارترین گزینه برای نگهداری از ارز دش محسوب می­شود چرا که دارای امنیت بالایی است.
  • کیف پول رسمی موبایل برای نگهداری دش: این نوع کیف پول برای سیستم­های iOS و اندروید محبوب­ترین گزینه است. کیف پول رسمی موبایل دارای امنیت بالایی است و دارای رابط خیلی ساده­ای هم هست.
  • کیف پول رسمی دش: این نوع کیف پول هسته مهم و اصلی شبکه ارز دش به حساب می­آید و به شکل مستقیم و بدون واسطه با بلاک چین ارتباط دارد. اگر مشتری دارای ارسال فوری و یا ارسال خصوصی باشد، این کیف پول بهترین راه انجام این کار است. فقط نکته­ای که باید مد نظر داشت آن است که استفاد ه از این کیف پول به اینترنت پرسرعت نیازمند است چرا که می­بایست با بلاک چین همگام­سازی شود.
بهترین کیف پول برای ارز دش
بهترین کیف پول برای ارز دش
  • کیف پول اکسودوس برای نگهداری دش: این نوع نرم­افزار دارای امنیت بالا و سرعت زیاد است. همچنین کار با آن بسیار ساده است.
  • کیف پول جکس برای نگهداری دش: این کیف پول مورد تایید تیم دش است. جکس محبوبیت بالایی دارد چرا که برای نگهداری بسیاری از ارزها از جمله دش مناسب است و بر روی پلتفرم­های گوناگون کاربرد دارد.

در نهایت می­توان از تریزور، لجر نانو اس و کیپ کی هم به عنوان سخت­افزارهای امنی یاد کرد که برای نگهداری دش مطمئن هستند.

سخن آخر

این مطلب را به رمز ارز دش و چگونگی خرید و فروش آن اختصاص داده­ایم. مطابق با تحریم­های ایران در مورد چگونگی خرید آن توسط ایرانیان صحبت کردیم. به کیف­ پول­های مناسب برای ذخیره این رمز ارز هم اشاره شده است.

سوالات متداول

اگر قصد انجام معامله با دش را دارید، ممکن است سوالاتی مثل سوالات زیر برای شما شکل بگیرند که در ادامه می­توانید پاسخ آنها را دریافت کنید.

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال دش چیست؟

معتبرترین صرافی برای خرید دش، صرافی بایننس است. البته این صرافی بنا به اعمال تحریم­ها، فعلا برای ایرانیان در دسترس نیست.

آیا دش کوین آینده­ای دارد؟

تیم توسعه­دهنده دش به صورت مرتب در حال توسعه دادن امکانات این رمز ارز هستند و کاربران آن نیز روز به روز بیشتر می­شوند. از این رو تحلیل­گران آینده­ای خوب را برای آن پیشنهاد کرده­اند.

 

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم