شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۲ ۲۳۵۶۳۷۵۰۰
id: 200386
بازدید: 11362

چگونه یک شرکت مشتری مدار درست کنیم؟

بسیاری از بزرگان دانش مدیریت، عصر حاضر را «عصر مشتری مداری» نام گزاری کرده اند. توجه به مشتری، دیگر یک موضوع تشریفاتی نیست؛ بلکه در حرفه ی کسب‌وکار از آن به‌عنوان مزیت رقابتی یاد می‌شود.

برای بوجود آوردن یک شرکت مشتری مدار در حد جهانی چهار گام اصلی لازم است:

هدف درست در مشتری مداری

گام اول مشتری مداری: هدف درستی انتخاب کنید

یک شرکت مشتری محور که هدف های درستی انتخاب کرده باشد:

1. تامین‌کننده نمونه بوده و از مشتری‌های خود حمایت می‌کند

تغییرات جهانی به سمتی کشیده شده که امروزه این خریدار است که در مکان هدایت کسب‌وکار قرار گرفته است. امروزه، لازم نیست کسی رامتقاعد کنیم که مشتری حرف اول را می‌زند. همه‌جا رقابت به چشم دیده می شود. همه، این موضوع را فهمیده اند که بدون وفاداری و پیمان مشتری‌ها، شرکتشان به هیچ کجا راه نخواهد یافت. شرکت‌ها پس از بوجود اوردن  این قانون جدید، انگیزه لازم را برای ایجاد تغییرات پیدا کرده‌اند.

اگر شما از مشتری‌هایتان پشتیبانی نکنید و به آن‌ها اهمیت ندهید، کسان دیگری این کار را خواهند کرد.

2. کارفرما نمونه محیطی آرام برای افرادش ایجاد می‌کند

امروزه اگر به مدیران بگویید مهم‌ترین منابع هاکه در اختیار دارند منابع انسانی است،اکثرا با این حرف موافق هستنند. بعضی‌ها بر این باورند که  بدون وجود کارمندان متعهد و توانمند، هیچ‌گاه نمی توانند خدمات مناسبی ارائه دهند. نمی‌توان با کارمندان بدرفتاری کرد و از آن‌ها انتظار داشت که با مشتری‌ها رفتارمناسبی داشته باشند

3. سرمایه‌گذار نمونه بوده

اگر سودتان تابعی از درآمد منهای هزینه‌ها باشد، می‌توان سود را یا از راه کم تر هزینه‌ها و یا از راه افزایش درآمدها، افزایش داد.

اگر افرادتان را آگاه نگه ‌دارید و به آن‌ها اجازه دهید ذهن شان را به کار بگیرند، از برخورد کمک آن‌ها در مدیریت کردن مخارج وهزینه ها شگفت‌زده خواهید شد.اگر افرادی متعهد را داشته باشید که بتوانند هوادارانی را برایتان پیدا کنند حتما درامدتان افزایش پیدا می کند.

4. یک چشم‌انداز با عظمت و موردتوافق دارد

هنگامی‌که مدیران شرکت‌های مشتری محور  توانستند با بوجود اوردن سودهای سه‌گانه را به‌عنوان هدف اصلی خودشان قرار دهند؛ یعنی بخواهند به کارفرمای نمونه و سرمایه‌گذار نمونه تبدیل شوند، آمادگی این را دارند تا انرژی و قدرت همه افراد را روی یک چشم‌انداز روشن، متمرکز کنند.

رفتار درست در مشتری مداری

گام دوم مشتری مداری: با مشتری‌هایتان درست رفتار کنید

دومین گام در یک شرکت مشتری محور این است که با مشتری‌هایتان درست رفتار کنید. باوجوداین که به نظر می‌رسد همه این موضوع را می‌دانند؛ اما تعدادی از سازمان‌ها می‌توانند هوادارانی برای خودشان پیدا کنند. هواداران، مشتری‌هایی هستند که دوست دارند که درمورد ان شرکت با سایر افراد صحبت کنند.

رفتار درست با افراد تیم

گام سوم مشتری مداری: با افرادتان برخورد خوب داشته باشید.

سومین گام در یک شرکت یا تیم به شکل صحیح، به افراد مربوط می‌شود. همه می‌دانند که افراد، مهم‌ترین منابع شرکت هستند؛ اما بیشتر افرادسازمان‌ها-یعنی کسانی که از کار کردن در آن سازمان احساس غرور می‌کنند- را در اختیار ندارند.

همه میدانند احساس منتقل میشود احساس خوب به تیم فروشتان بدهید، تا آنها هم با احساس خود کار فروششان را انجام دهند.

درست رهبری کنید

گام چهارم مشتری مداری: درست رهبری کنید:

چهارمین گام در یک شرکت مشتری محور به شکل صحیح، به وجود آوردن روش درست رهبری در سازمان است.

اگرچه چشم‌انداز و حرکت سازمان توسط رهبران ارشد تعیین می‌شود؛ اما هر کس که در داخل سازمان در جایگاهی باشد که بتواند بر دیگران تاثیر بگذارد، می‌تواند یک رهبر باشد.دو نوع رهبر هست که یکی رهبران تغییر پذیر که به دیگران خدمت می کنند ودیگری رهبران خود محور که به خودشان خدمت می کنند.

اگر نیاز به آموزش های حرفه ای فروش و یا فروشندگی دارید میتوانید آموزش های زیر استفاده کنید:

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای