شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۳ ۰۰۳۹۵۲۸۲۰
id: 200263
بازدید: 11456

مشاوره میتواند برای معرفی یک کار باشد یا میتواند برای فروش محصول باشد، شما باید دقیقا در نظر داشته باشید مشاور خوب چه ویژگی هایی دارد، با ما همراه باشید، تا انتهای این مقاله به یک مشاور خوب تبدیل شوید.

مشاوره در جهان یک صنعت 100 میلیارد دلاری است که با بسیاری از صنعت‌های دیگر قابل‌مقایسه کردن نیست. تعریف مشاور: توصیه اختصاصی و حرفه ای به شخص دیگر مشاور با آموزش دادن فرق میکند جلسه مشاور جلسه این نیست که فرد بپرسد و شما توضیح دهید. مهمترین ویژگی یک مشاور حرفه ای بیش از آنکه گوینده باشد باید شنونده خوبی باشد.

مزایای مشاوره:

مشاوره درآمد قابل توجهی دارد که می تواند همیشگی و ثابت باشد و ادامه دار باشد اگر شما واقعاً به افراد کمک کنید که نتیجه بگیرند آنها هم با خوشحالی مبلغ قابل توجهی را به شما می پردازند مردم دوست دارند برای یادگیری یک موضوع همیشه از مشاور کمک بگیرند، کافی است به چند نفر واقعا کمک کنید تا به یک مشاور خوب تبدیل شوید.

البته باید در حوزه ای که مشاوره می دهید اطلاعات خوب و کافی داشته باشید مردم از یک مشاوره توقع ندارند که کل روز به آنها خدمات دهد می تواند با روزی چند ساعت کار به فعالیت خود ادامه دهد اگر میخواهید به فردی مشاوره دهید کافی است اطلاعاتی از آن داشته باشید که وقت کمتری را صرف آماده‌سازی مشاوره به آن فرد کنید در مشاوره خیلی نیاز نیز حرف بزنید بیشتر گوش دهید و چند راه کار پیشنهادبدهید.

صداقت:

یکی از مهمترین ویژگی های یک مشاوره خوب صداقت است به این معنی که اگر شما می‌خواهید در حرفه خود شناخته شوید باید صداقت داشته باشید و شواهدی از این ادعا رایحه کنید سپس ریاکاری ،غیر اخلاقی بودن حرفه‌ شما را سریع لکه دار می کند. هیچ کس دوست ندارد با یک مشاور که شهرتی مشکوک دارد کار کند پس قبل از انتخاب یک مشاور در رابطه با او سوال و پرس و جو کنید بنابراین شما باید مشتریان ثابت خوبی داشته باشید که بتوانند درباره حرفه ی شما به خوبی شهادت دهند. هر زمان خواستید با یک مشاور صحبت کنید حتماً بدانید که آن فرد کیست و آیا صلاحیت مشورت دارد یا نه.

آیا فردی که با او صحبت می کنید بی طرف است؟

باید بدانید فردی که برای مشورت در نظر گرفته‌اید درباره موضوع مورد نظرتان چه احساسی دارد می‌تواند بی‌طرف باشد و احساسات خود را درگیر ماجرا نکند و با احساسات بسیار قوی خود نسبت به موضوع عمل کند یک مشاور خوب شما را قضاوت نمی کند وقتی شما را مورد قضاوت قرار می‌دهد، که شما سعی در مخفی کردن مشکل دارید.

ویژگی های یک مشاوره خوب

ویژگی های یک مشاور خوب:

یک مشاور خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد. شنونده ای خوب: یک مشاور خوب باید شنونده خوبی باشد و به اندازه کافی به صحبت های فرد مراجعه کننده خوب گوش کند باید با رضایت کامل وقت در اختیار مراجعه کننده بگذارد تا احساسات و ماجرای خود را بیان کند نباید از مشکلات و احساسات مراجعه کننده خسته شود او باید با شنیدن موضوعات مطرح شده به مشکل اصلی پی ببرد و راه حلی به آن ارائه دهد.

صبر وتحمل: مشاوران کسانی هستند که صبر و تحمل داشته و زمان کافی به مراجعه کننده خود می دهند بعضی از مراجعه کنندگان برای اینکه بتوانند در مسیر حرکت کنند باید آمادگی لازم را پیدا کنند و اینجاست که صبر و تحمل مشاور به کار می‌آید. یک مشاور خوب باید در طول مشاوره با مراجعینش صبور باشد

برخی از مراجعین نیاز دارند که بارها درباره این موضوع صحبت کنند تا برای یک تصمیم مشخص آماده شوند بنابراین مشاور موفق باید با پیشرفت تدریجی در زندگی مراجعین کنار بیاید و از پیروزی های کوچک خوشحال شود.

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۳ ۰۱۰۹۳۷۳۹۲ scaled

مهربان: یک مشاور خوب به احساسات دیگران بی تفاوت نیست و با مددجویان بادلسوزی و محبت برخورد می کند و رفتار تند و خشنی از خود نشان نمی‌دهد او سعی می‌کند به مددجو بفهماند که برای و مشکلش اهمیت قائل است و تلاش خود را می کند تا راه حلی مناسب به ارائه دهد باید بتواند خود را به جای مددجو بگذارد و برایش احساس دلسوزی کند.

بی طرف: مشاوران با افراد و اطلاعات گوناگون روبرو هستند آنها رازهای گذشته زیادی از افراد را شنیدند و باید در برابر این افراد هم کاملاً بی‌طرف باشند تا بتوانند ارتباطی برای حل مشکل با او برقرار سازند مشاور نباید عقاید فرهنگی یا مذهبی خود را به مددجو وادار کند مکان مشاوره باید جایی باشد تا مددجو بتواند رازها و نگرانی هایش را بازگو کند.

مشوق: مهمترین ویژگی یک مشاور خوب  باید توانایی تشویق کردن و دل گرم کردن مراجعین را داشته باشد بعضی از مراجعه‌کنندگان ناامید و افسرده هستند که با تشویق کردن باید در آنها انگیزه حرکت به وجود آورد و به زندگی امیدوار شان کنید.

رازداری مهمترین ویژگی یک مشاور خوب است مشاور خوب هرگز رازهای مراجعه کننده را به هیچ عنوان با دیگران مطرح نمی‌کند و این رفتاری پسندیده است یکی از وظیفه های اصلی مشاور تزریق کردن امید در قلب مراجعین ناامید است است یک مشاور خوب باید روز به روز  به دانش و توانایی خود اضافه کند تا بتواند در کار و حرفه خود موفق باشد و راه حل های مفید ارائه دهد.

مشاورانی که چنین اطلاعاتی دارند با مراجعینی از  اقشار مختلف جامعه بهتر ارتباط برقرار می‌کند و توانایی حل مسئله بالاتری دارند. مشاور عالی اولاً گوش می دهد و حرف دوم را می‌زنند که هدف اصلی آنها کمک به افراد دیگر و مشاغل است مشاوران بزرگ به دلیل اراده خود برای کمک به مشتریان خود در دستیابی به اهداف خود اعتماد ایجاد می کند.

اگر در بازاریابی شبکه ای فعالیت میکنید پیشنهاد میکنم آموزش های مشاورگی (پرزنتوری) زیر را بررسی کنید:

 

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای