شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۴ ۰۸۳۴۴۳۵۲۴
id: 200487
بازدید: 11438

4-قانون مهم هدف گزاری

خطرناک‌ترین چیز برای انسان این نیست که هدفش بسیار بزرگ باشد؛ بلکه این است که هدفش بسیار کوچک باشد و به آن دست پیدا کند!  «میکل آنژ»

هدف دار زندگی کردن نیز یک مدل ذهنی است که بر زندگی و کسب‌وکار تاثیر بسیاری دارد. هدف‌ داشتن کمک می‌کند شما کارهای باارزش را از کارهای بی‌ارزش و وقت تلف کن مشخص کنید. هدف‌ داشتن در شما ایجاد انگیزه می‌کند و با بالابردن اعتمادبه‌نفس در کارهای ضروری رسیدن به هدف ها دقت لازم را به دست آورید. اگر هدف نداشته باشید باید با رویاهایتان بخوابید و هیچ وقت واقعی شدن رویاهایتان را نخواهید دید.

اصول هدف گزاری

همه انسان‌ها در زندگی خود آرزو وهدف هایی دارند. زندگی بدون هدف فاجعه‌ هست. هدف های شما در زندگی و کسب‌وکارتان قلب مدیریت زمان است. مهم‌ترین ارزش‌های هر فردی می‌تواند خانواده، کسب‌وکار، یا خود آن فرد باشد. برای رسیدن به هر یک از این ارزش‌های مهم باید هدف داشته باشید. داشتن اهداف، رویاهای شما را عملی می کند. با هدف‌گذاری منابع خود را شناخته و با پشتکارکافی به آن چیزی که می‌خواهید می‌رسید و هیچ‌چیز نمی‌تواند باعث رسیدن شما به موفقیت شود.

چند قانون مهم برای هدف گزاری

هدف‌گذاری ‌تنها راه حرکت شما به طرف رسیدن خواسته‌هایتان را نشان می‌دهد؛ بلکه میزانی است که به شما نشان می‌دهد آیا واقعا موفق هستید. برای رسیدن به هدف ها باید از چگونه نوشتن و هدف‌گذاری مطلع باشید. هدف‌گذاری یک روندی است که دقیقا می‌خواهید بدانید با چه چیزی شروع می‌شود و با تلاش جدی به نتیجه می‌رسد.

هدف گزاری

 

1. هدف گزاری باید به شما انگیزه بدهد

انگیزه، راه حل مهمی برای بدست آوردن به اهداف است، پس اهداف انگیزشی مدنظرتان باشد. هدف‌هایی را در نظر بگیرید که فوق‌العاده در زندگی شما مهم هستند. این اهداف مهم تعهد شما را برای رسیدن به مقصد تضمین می‌کند و شما را متعهد به انجام کارهای مربوطه در این راه می کند.برای اینکه اطمینان داشته باشید هدف شما در ذهن تان بوجود آید، میزان ارزش و تاثیر رسیدن به هدفتان را بنویسید.به‌جای اینکه سطح اهدافتان را کاهش دهید سطح تلاش و پشتکارتان را زیادتر کنید.

آرتور شوپنهار می‌گوید: هدف یک انسان بااستعداد چیزی است که دیگران نمی‌توانند به آن برسند.

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۴ ۰۸۴۸۲۷۹۳۴ scaled

2. نوشتن اهداف

برخی مطالعات نشان می‌دهد 97 درصد مردم اهداف خود را عریضه نمی‌کنند. نوشتن اهداف نوعی بیانیه محسوب می‌شود و شما می توانید در چهارچوب نوشته اهداف خود قدم بردارید. نوشتن اهداف به شما قدرت زیادی برای رسیدن به اهداف می‌دهد. نکته مهم در نوشتن بیانیه اهداف این است که از جملات مثبت استفاده کنید. اهداف نوشته‌ شده خود را در مکان‌هایی قرار دهید که قابل ‌دیده شدن باشند، تا هر روز اهدافتان را ببینید. این روش باعث یادآوری به خودتان می شود.

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۴ ۱۳۳۹۱۴۱۱۴ scaled

3. تهیه برنامه اجرایی

قبل از نوشتن هدف های شغلی و زندگی خود برای تثبیت آن نیاز به تهیه برنامه اجرایی دارید. طبق برنامه تهیه‌شده، قدم ‌به‌قدم با دید بزرگتری به اهداف برسید. متاسفانه بیشتر هدف ها به دلیل نداشتن برنامه اجرایی دچار فراموشی می‌شوند.

4. بازبینی و کنترل هدف ها

مطمئن شوید هدف هایی که انتخاب کرده‌اید واقعی هستند. آیا هنوز به‌روز هستند؟ در سازمان‌ها، کارمندان شما قسمتی از کارهای منطبق بر اهداف سازمان را برعهده گرفته‌اند. شما باید جست وجو کنید که آیا آن‌ها می توانند این کار را انجام دهند. توجه داشته باشید هدف‌گذاری یک وسیله نیست، بلکه یک فعالیت بزرگی است. همراه با پیشرفت به سمت اهداف خود، به‌طور دقیق در فاصله زمانی نعیین شده هدف های خود را مرور کنید.

مهم‌ترین فایده هدف گزاری این است که شخصیت شما را به‌کلی دگرگون می‌کند. این شخصیت هدفمند به شما جهت می‌دهد تا در مسیر رشد و بهبود قرار بگیرید.

InShot ۲۰۲۱۰۲۲۴ ۱۳۳۳۲۲۲۴۷ 1 scaled

کسانی که شما را برای رسیدن به اهداف تان کمک می کنند را بشناسید.

یادتان باشد که هیچ کس به تنهایی نمی تواند کار بزرگی را انجام دهد . برای این که موفق شوید به کمک افراد زیادی احتیاج دارید . یک فرد کلیدی در یک زمان و مکان مشخص در زندگی شما می تواند تغییرات زیادی را ایجاد کند.

موفق ترین افراد کسانی هستند که بزرگترین شبکه را از کسانی که به یکدیگر می توانند کمک کنند را ساخته و نگهداری می کنند. شماهر چه افراد زیادتری را بشناسید، در تمام بخش های زندگیتان بیشتر موفق خواهید شد.

 

چند فایل vip پیشنهادی در مورد هدف و هدفگذاری به شرح زیر میباشند:

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای