شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

از صفر تا صد پرفورمنس مارکتینگ، بازاریابی عملکردی
id: 253780
بازدید: 1978

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی، شاخه ای از بازاریابی می باشد که بازاریاب ها همواره به دنبال دستیابی به آن می باشند. در واقع این بازاریابی، می تواند عملکرد مناسبی برای یک کسب و کار ایجاد کند و همین موضوع باعث اهمیت بیشتر آن شده است.

پرفورمنس مارکتینگ، شاخه ای از بازاریابی می باشد.
پرفورمنس مارکتینگ، شاخه ای از بازاریابی می باشد.

در این مقاله می خواهیم درباره پرفورمنس مارکتینگ بیشتر بدانیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما مخاطبین گرامی، ارائه کنیم. بنابراین اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید این دسته از بازاریابی را در کسب و کار خود اعمال کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست؟

در ابتدای این مقاله، می خواهیم درباره ماهیت و چیستی پرفورمنس مارکتینگ بدانیم و سپس وارد سایر مباحث شویم. این دسته از بازاریابی همانطور که نام آن مشخص است، مربوط به عملکرد و کارکرد یک کسب و کار می باشد. در واقع این دسته از بازاریابی، بررسی می کند که آیا نتایج حاصل شده با نتایجی که باید کسب و کار به آن برسد، تا چه حدی همسو و یکسان می باشد. این موضوع در جهات مختلف قابل بررسی است.

برخی از کسب و کار ها به دنبال افزایش فروش و درآمد، برخی به نام نصب بیشتر اپلیکیشن، برخی به دنبال دیده شدن بیشتر و شهرت و برخی دیگر نیز به دنبال تمام موارد می باشند. بنابراین باید یک ابزاری وجود داشته باشد تا این مقدار را سنجیده و حرکت کسب و کار در این جهت را بررسی کند. در آخر باید عنوان شود که آیا عملکرد شرکت یا کسب و کار به شکل مفیدی موثر می باشد یا خیر.

این دسته از بازاریابی، می تواند عملکرد شرکت را مورد بررسی قرار دهد.
این دسته از بازاریابی، می تواند عملکرد شرکت را مورد بررسی قرار دهد.

به چه شکلی می توان از پرفورمنس مارکتینگ در کسب و کار خود بهره برد؟

برای دستیابی به پرفورمنس مارکتینگ، یک کسب و کار می تواند به 2 طریق آن را دریافت کند. روش نخست، خرید رسانه ( Media Buying ) می باشد. در این روش، کسب و کار با پرداخت هزینه ای، تبلیغات خود را به شکل گسترده ای از منابع و مدیا مختلف مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت و محیط شهر، پخش می کند. این روش، نیازمند مهارت کافی، وقت مناسب و هزینه کافی می باشد. در روش دوم، می توانیم از شبکه های تبلیغاتی ( Ads Network ) استفاده نماییم. این شبکه ها، در واقع یک واسطه ای بین کسب و کار و ناشران می باشند. این دسته از شبکه ها به دلیل مهارت بالایی که دارند، از صفر تا صد این فرآیند را بر عهده می گیرند. از فواید این موضوع، می توان به نتیجه ی بهتر و مفید تر اشاره کرد.

برای کسب بیشترین بازدهی در بازاریابی عملکردی، باید چه کاری انجام دهیم؟

هر فرآیندی برای اینکه به بهترین شکل خود اجرا شود، نیازمند برخی از شرایط می باشد. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید یک محصول را بفروشید، نیاز دارید کیفیت مناسبی از آن را تهیه کنید، سپس به دقت قیمت گذاری کرده و با روش های مختلف، آن را تبلیغ نمایید تا مشتریان به سمت کسب و کار شما، راهی شوند. این موضوع برای پرفورمنس مارکتینگ نیز صدق می کند. در واقع برای اینکه بتوانید در بازاریابی عملکرد به موفقیت برسید، نیاز دارید برخی از نکات را رعایت نمایید.

نخستین و شاید اصلی ترین موضوع برای پرفورمنس مارکتینگ این است که از تبلیغات خلاقانه، با کیفیت و جذاب استفاده نمایید. این موضوع می تواند بسیار مهم باشد و جذب مشتریان به صورت مستقیم به این موضوع مرتبط است. دومین عامل، این است که تبلیغ را در بهترین بستر ارائه کنیم.

در واقع اگر می خواهیم این تبلیغ در سطح اینترنت قرار بگیرد، باید سایت های مناسبی انتخاب شود. اگر می خواهیم در تلویزیون پخش شود، باید در زمان مناسب اجرایی شود. نکته ی سوم، توسعه مناسب صفحه فرود یا لندینگ پیج می باشد. هر چقدر تبلیغ مناسب و با کیفیت باشد اما کاربردی و آسان طراحی نشود، از بازدهی مناسبی بهره مند نخواهد شد. سرانجام مورد آخر در این زمینه، ارزیابی و تحلیل تبلیغات می باشد.

انجام شکل بهینه ای از پرفورمنس مارکتینگ، می تواند روی نتیجه تاثیر زیادی داشته باشد.
انجام شکل بهینه ای از پرفورمنس مارکتینگ، می تواند روی نتیجه تاثیر زیادی داشته باشد.

یک کسب و کار باید بررسی کند که تبلیغات تا چه میزان مفید واقع شده است و آیا می توان دوباره از آن استفاده کرد یا خیر. ارزیابی همواره می تواند روی کیفیت کار تاثیر بگذارد و باید در این زمینه از ابزاری مناسب و مفید، استفاده شود.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی پرفورمنس مارکتینگ پرداختیم و آن را به صورت کامل، مورد بررسی قرار دادیم. این سبک از بازاریابی می تواند به عنوان سکوی پرتابی برای کسب و کار تصور شود. بنابراین نیاز است به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار گیرد و از آن با بیشترین کیفیت در فرآیند های خود، استفاده شود.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل درباره پرفورمنس مارکتینگ صحبت کنیم و مباحث پیرامون آن را بررسی کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما مخاطبین گرامی، گذاشته باشد.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم