شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

kar ro list
id: 194357
بازدید: 13244

راهکارهای شگفت انگیز برای نوشتن لیست افراد

اغلب افرادی که برای اولین بار با صنعت نتورک مارکتینگ آشنا میشوند؛ با خودشان چنین تصوری را دارند اگر این صنعت اینقدر خوب و حرفه ای است و میشه ازش پول های هنگفتی درآورد پس به هرکس بگویم به کله می آید. بنابراین شروع می کنند به معرفی ناشیانه و غیرحرفه ای کار به اطرافیان و آشنایان؛ که متاسفانه بیشتر افراد با یک ” نه” و شنیدن تجربه های منفی افرادی که قبلاً بازاریابی شبکه ای را تجربه کرده اند، دلسرد و مأیوس میشوند. برای مردم صنعت نتورک مارکتینگ یک کسب وکار تعریف نشده و خیلی ها اصول و قواعدش را قبول ندارند، از نظر آنها این صنعت یک راه سریع پولدار شدن است و توقع دارند زود نتیجه بگیرند. ما در این مقاله سعی داریم راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت ارائه کنیم و اگر می خواهید در صنعت بازاریابی شبکه ای موفق شوید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید:

چرا باید لیست افراد بنویسید…؟

باید بدانید که شرکت های بزرگ تجاری و کسب وکارهای موفق برای معرفی کالا یا خدمات جدیدی که دارند از مشتریان احتمالیشان لیست تهیه می کنند. آنها با بررسی حرفه ای و برنامه ریزی دقیق، لیستشان را آنالیزکرده و حساب شده، به معرفی کالا یا خدمتشان می پردازند. اگر شما فکر می کنید لیست مهم نیست و این ایمان و باور شماست که برایتان ورودی می گیرد، باید به این نکته اشاره کنم؛ ایمان و باور بدون دانش عمل نمی کند و حتی عملکرد بدون دانش به نتیجه نمی رسد. سعی کنید دانش خودتان را در صنعت نتورک مارکتینگ بالا ببرید.

مزایای داشتن لیست افراد

نوشتن لیست نسبت به نداشتن لیست دارای 4 مزیت است:

  1. بالا رفتن اعتماد به نفس

وقتی یک لیست مکتوب در دستانتان باشد؛ مثل این است که شما یک مدرک یا سند یا نوشته ای دارید که اثبات میکند شما مالک هستید، بگذارید اینطور بگویم این جزء شخصیت انسانهاست وقتیکه برای داشته هایشان سند یا مدرکی دارند خیالشان آسوده است و مطمئن هستند که داشته آنهاست. شما داخل لیست اسامی خانواده ، دوستان، آشنایان و همکارانتان را مینویسید و اینکه شما یک سند مکتوب در دستانتان دارید این حس مالکیت در شما بوجود می آید که شما صاحب خانواده، دوستان و آشنایانی هستید و این امر در شما حس رضایت بوجود می آورد که باعث بالا رفتن اعتماد به نفستان میشود.

  1. تمرکز روی انتخاب افراد

حالا شما یک لیست مکتوب دارید؛ قبول دارید وقتی اطلاعاتتان جمع آوری شده باشد، خیلی راحت تر میتوانید متمرکز شوید. این به شما کمک میکند با تمرکز بیشتری بدنبال افراد مناسب بگردید. در کل اگر به کارتان نظم دهید قدرت تمرکزتان بالا می رود، بنابراین درست و دقیق تصمیم گیری می کنید و افراد مناسبی را انتخاب می کنید.

  1. برنامه ریزی درست برای ارتباطات و اعتبارسازی

با کمک لیست افراد میتوانید برنامه ریزی کنید تا با چه کسانی ارتباطات قوی تری داشته باشید و با چه کسانی اعتبار بیشتری پیدا کنید. در هر صورت شما نیاز به ارتباطات و اعتبار دارید که باید برای آن برنامه ریزی کنید و در این برنامه مهمترین نکته اینه که مداوم و مستمر با مردم و اطرافیان ارتباط برقرار کنید و دوست های جدیدی پیدا کنید.

  1. ورودی کردن افراد به سرعت و تضمین شده

با داشتن یک لیست درست، می توانید مطمئن باشید که اگر فردی را وارد این تجارت کنید خیلی زودتر از بقیه افرادی که مناسب نبودن وارد آموزش می شود و می توانید امیدوار باشید که مناسب این تجارت هستند و حساب شده وارد شده اند. این نکته را فراموش نکنید شرط ماندن افراد در این تجارت ایجاد حس اعتماد و انگیزه خواستن است که شما فقط با ارائه اطلاعات و آموزش های کاربردی میتوانید به این نتیجه برسید.

مراحل نوشتن لیست

بطور کلی نوشتن لیست در 4 مرحله انجام میشود:

  1. یادگیری

اول از هر چیز باید آموزش ببینید و اطلاعات لازم را کسب کنید. شما باید اسم همه و هرکسی را که می شناسید بنویسید.

  1. یادداشت

بعد از اینکه یاد گرفتید چگونه لیست تهیه کنید، کاغذ بردارید و با حوصله اسامی را یادداشت کنید. هیچ کس را از قلم نندازید. لیست افراد به شما اعتماد به نفس می دهد پس سعی کنید پُر بار بنویسید.

  1. یادآوری

نگذارید هیچ اسمی را از یاد ببرید، پیش داوری نکنید؛ مطمئن باشید در مرحله کار روی لیست با اصول و قواعد بررسی میکنیم و افراد مناسب را انتخاب می کنیم.

  1. دسته بندی

بعد از نوشتن اسامی همه کسانی که میشناسید، باید آنها را دسته بندی کنید.

می توانید به 3 دسته تقسیم کنید:

لیست اقوام (فامیل نزدیک، فامیل دور) مثل: پدر،مادر، خواهر، برادر، دایی یا پسر پسر دایی مادر

لیست دوستان (صمیمی ، معمولی) 

لیست آشنایان (همه کسانی که میشناسید و با آنها آشنا هستید) مثل: همکاران، کادر اداری دانشگاه و…

اهمیت کار روی لیست برای موفقیت در صنعت بازاریابی شبکه ای

به اعتقاد من کار روی لیست ابزاری مناسب برای انتخاب درست افراد است، یکی از عوامل  ترک کردن این تجارت با ارزش توسط خیلی ها در واقع می تواند انتخاب نادرست افراد باشد. به همین جهت باید اهمیت کار روی لیست را درک کنید و اگر لیست افراد نوشته اید، باید یک کار روی لیست حرفه ای و بدون خطا انجام دهید. برای کار کردن روی لیست افراد باید یکسری آموزش ها ببیند. برای یادگیری و آموزش می توانید از پکیج حرفه ای کار روی لیست استفاده کنید.pakfull

پکیج حرفه ای کار روی لیست را از اینجا دانلود کنید

5 راهکار شگفت انگیز برای نوشتن لیست افراد

  1. خواستن

انسان ها اگر نخواهند کاری را انجام دهند، هیچ وقت انجام نمی دهند جزء مجبور به انجامش شوند، بنابراین تا حس خواستن در وجود شما نباشد برای چیزی تلاش نخواهید کرد. همه انسان ها روزانه تلاش می کنند تا نیازها و خواسته هایشان را عملی کنند. اگر در صنعت نتورک مارکتینگ حس خواستن را فعال نکنید، موفق نمی شوید و سخت می توانید نتیجه بگیرد چون نسبت به نتیجه عطش ندارید.

  1. هدف

بهترین راه برای موفقیت پیگیری اهدافتان است، باید اهدافی تحریک کننده داشته باشید یعنی اهدافی که به جون و حیثیت شما وصل باشند و فکر نرسیدن به این اهداف شما را دیوانه وار حرکت دهند، چون نمی پذیرید و نمی توانید قبول کنید به این اهداف نرسید. اگر چنین اهدافی دارید مطمئن باشید روزی به نتایج بزرگی خواهید رسید.

  1. اشتیاق

اهداف بزرگ و ارزشمند، همیشه در شما این اشتیاق و اشتها را بوجود می آورند که برای رسیدن به آنها تلاش کنید و زمانی که شما هدف مشخصی دارید قطعاً شوق رسیدن به آن اهداف همیشه با شما خواهد بود.

  1. انگیزه

انگیزه عامل اصلی حرکت و اقدام است. انگیزه باعث میشود شما عملگرا شوید و برای رسیدن به خواسته ها و اهدافتان میل بیشتری را داشته باشید.

  1. تغییر

انسان ها همیشه با تغییرات متحول شده اند و این تغییرات باعث تحولات مثبتی در زندگی آنها شده است. اگر بخواهید موفق شوید به تغییر نیاز دارید؛ تغییر افکار نادرست، نگرش های منفی ، عملکرد بیهوده و…

بنابراین وقتی تغییر می کنید که در شما حس خواستن بوجود بیایید و باعث شود اهدافی بزرگ پیدا کنید و این اشتیاق شما را برای رسیدن به خواسته ها حرکت می دهد و شما همیشه با انگیزه تلاش خواهید کرد.

دانلود PDF مقاله

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

نویسنده

نتورکر یار
تیم "نتورکر یار" در حال حاضر در زمینه آموزش های کاربردی شبکه سازی و شبکه داری و با تلاش برای ارتقاء بازاریابان شبکه ای، در حال تولید محتوای آموزشی در جهت گسترش دانش افرادی که می خواهند از این صنعت نتیجه بگیرند، فعالیت می کند. (تنها یک راز برای موفقیت وجود دارد: "خواستن")