شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

تبلیغات دیجیتال چیست؟ مزایا و تفاوت های آن چیست؟
id: 253574
بازدید: 1947

در دنیای کنونی که عصر پیشرفت و تکنولوژی می باشد، به روی کار آمدن تبلیغات دیجیتال اصلا تعجب برانگیز نمی باشد. در واقع تبلیغاتی که در موبایل ها نمایش داده می شود و در فضای مجازی قیمت گذاری می شود، به یک رویداد بسیار عادی بدل شده است.

دنیای دیجیتال و فناوری، امروزه تمام محیط ها و افراد را در بر گرفته است و هیچ شخصی، تاثیر گذاری آن را انکار نمی کند.

تبلیغات دیجیتال در عصر کنونی، بسیار شگفت انگیز و کارا می باشد.
تبلیغات دیجیتال در عصر کنونی، بسیار شگفت انگیز و کارا می باشد.

از همین رو، می خواهیم در این مقاله به تبلیغات دیجیتال اشاره ای داشته باشیم و درباره این مفهوم مهم در بازاریابی، اطلاعات مفیدی را بدست بیاوریم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات ارزشمند، دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

نخستین عنوان قابل توضیح، این می باشد که تبلیغات دیجیتال چه می باشد. در واقع این دسته از تبلیغات به دلیل موجود بودن در سطح مجازی و دیجیتالی، معروف می باشد. به بیانی ساده تر، هرگونه تبلیغاتی که در فضای مجازی و به وسیله موبایل، لپ تاپ، تبلت و … قابل مشاهده باشد، تبلیغ دیجیتال عنوان دارد. به عنوان مثال، فرض کنید شخصی قصد فروش خودروی خود را در سایت مخصوصی دارد. به چنین تبلیغی که یک شخص دیگر آن را به صورت مجازی و از طریق موبایل یا سایر محصولات ارتباطی مشاهده می کند، تبلیغات دیجیتال گفته می شود.

تبلیغات دیجیتال دارای چه مزایایی می باشد؟

برای اینکه بتوانیم کاملا با مفهوم تبلیغات دیجیتال همسو شویم، باید بدانیم که این تبلیغ، چه مزایایی دارد و چه خصوصیاتی را در بر می گیرد. نخستین ویژگی این فناوری، مخاطبین بسیار زیاد می باشد. تا به حال فکر کرده اید که چرا بیلبورد های تبلیغاتی را در اتوبان ها یا خیابان ها قرار می دهند؟ پاسخ بسیار آسان است. زیرا در این محیط ها، تردد بیشتر است و افراد بیشتری در معرض تماشای آن می باشند. همین موضوع برای تبلیغ دیجیتالی نیز صدق می کند.

در حال حاضر افراد بسیار زیادی در فضای مجازی حضور دارند و همین موضوع باعث رونق این تبلیغ و بازدهی بالای آن می باشد. دومین ویژگی، دریافت مشتری و مخاطب هدف با کیفیت بالا می باشد. در واقع شما می توانید مخاطبین بیشتری را برای هدف خود در نظر بگیرید و از این مخاطبین، تعدادی از آن ها را که متمایل به هدفتان می باشند، انتخاب کنید.

مخاطبین زیادی در تبلیغات دیجیتال، هدف گرفته می شوند.
مخاطبین زیادی در تبلیغات دیجیتال، هدف گرفته می شوند.

مورد سوم، کیفیت بهتر در ازای هزینه ی کمتر می باشد. شما با مبلغی بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین، می توانید به صورت دیجیتالی تبلیغ کنید. این موضوع هنگامی جذاب تر می شود که بدانید بازدهی این سبک از بازاریابی از حالت آفلاین نیز بیشتر می باشد. بنابراین می توان با هزینه ای کمتر، به یک امتیاز بیشتر رسید.

آیا دیجیتال مارکتینگ همان تبلیغ دیجیتال می باشد؟

در این بخش از مقاله، می خواهیم به یک سوال مهم و اساسی پاسخ دهیم. آیا تبلیغات دیجیتال همان دیجیتال مارکتینگ می باشد؟ پاسخ خیر می باشد. دیجیتال مارکتینگ، به دسته ای از فعالیت ها گفته می شود که توسط یک کسب و کار انجام شده تا خدمات و محصولات مورد نظر برای فروش آماده شوند.

در واقع فرآیند هایی نظیر ایمیل مارکتینگ، سئو و بهینه سازی، تبلیغ دیجیتال و … از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشند. حال خود تبلیغات دیجیتال که زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است، به تبلیغ محصول در فضای مجازی برای کسب مشتری و افزایش آمار فروش گفته می شود. بنابراین با دو مفهوم کاملا مجزا ولی با یک هدف رو به رو می باشیم.

تبلیغات دیجیتال شامل چه مواردی می باشد؟

برای اینکه بدانیم تبلیغات دیجیتال چگونه انجام می شود، باید بررسی کنیم که این تبلیغات در چه شرایطی و در چه محیطی انجام می شود. این دسته از تبلیغات خود به زیر مجموعه های زیادی تقسیم می شود. به عنوان مثال، تبلیغات نمایشی، تبلیغات گوگل، تبلیغات در پادکست، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مجازی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات درون برنامه و … از جمله انواع این دسته از تبلیغات می باشند. نکته ی مهم در این رابطه، این می باشد که بررسی کنیم در چه زمینه ای و با چه مخاطبینی می توانیم ارتباط برقرار کنیم. این موضوع باعث می شود درک بهتری از این تبلیغات داشته باشیم.

هزینه ی کم و بازدهی بالا، از جمله مزایای این دسته از تبلیغات می باشد.
هزینه ی کم و بازدهی بالا، از جمله مزایای این دسته از تبلیغات می باشد.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، تبلیغات دیجیتال طیف وسیعی از تبلیغات و بازاریابی را در بر می گیرد. این سبک از بازاریابی، دارای مزایای فوق العاده ای می باشد که می تواند مدیران را در نیل به اهداف خود، یاری کنند. امروزه این سبک از تبلیغات بسیار رایج شده است و افراد به کرات از آن استفاده می کنند. شاید اصلی ترین ویژگی هایی که در این زمینه باعث مشهور شدن این سبک از تبلیغات شده است، هزینه ی اندک و بازدهی فراوان آن باشد. بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد تبلیغات کسب و کار خود را دارید، از

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم