شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

با این 7 اشتباه افراد خوب تیم را فراری ندهید
id: 203284
بازدید: 11574

غم‌انگیز است که اغلب می‌شنویم لیدرها در مورد رفتن یا فل شدن افراد خوب‌ تیم‌شان از شرکت گلایه می‌کنند. واقعا هم حق دارند که گله کنند. هیچ‌چیز تاثیر مخرب‌تری نسبت به ترک کار افراد خوب ندارد.

نتورکرها اغلب هر چیزی را که روی کره زمین وجود دارد عامل ترک کار زیرمجموعه شان می‌دانند؛ آن‌ها از یک نکته غافلند: یک نتورکر کارش را ترک نمی‌کند، بلکه تیم، شرکت یا بالاسری و لیدرشان را ترک می‌کند.

نکته غم‌انگیز این است که به راحتی می‌توان از این موضوع اجتناب کرد. فقط کافی است دیدگاه جدیدی به دست آورید و تلاش بیشتری در جایگاه تیم داری داشته باشید.

سخت کار کشیدن از افراد خوب تیم

به عنوان گام اول، با 7 کار اشتباهی که از بالاسری ها سر می‌زند و باعث ترک کار افراد خوب تیم می‌شود، آشنا شوید:

1. از مجموعه‌شان بیش از حد کار می‌کشند:

هیچ‌ چیز مانند کار کشیدن بیش از حد باعث فراری دادن افراد خوب تیم نمی‌شود. اینکه از بهترین مجموعه تان کار زیادی بخواهید چنان وسوسه‌کننده است که بیشتر لیدرها در این دام می‌افتند.

کار کشیدن بیش از حد از بهترین افراد تیم مانند این است که آن‌ها را به خاطر عملکرد خوبشان تنبیه کنید! این موضوع همچنین باعث افت کارایی فرد می‌شود.

کارایی فرد در هر ساعت به شدت افت می‌کند و اگر این میزان به بیش از 55 ساعت کار مفید در هفته برسد، فرد چنان کارایی خود را از دست می‌دهد که دیگر هیچ تاثیر مثبتی روی رشد تیم نخواهد گذاشت.

این مورد را اصلا به دید منفی نگاه نکنید که بله اینا دارن میگن نباید تیم کار کنه، ما در نتورک میگیم رئیس کار خودمان هستیم پس نباید طوری رهبری کنیم که با مدیریت اشتباه گرفته بشه.

اگر مجبور بودید میزان کار افراد با استعداد تیمتان را افزایش دهید، باید جایگاه و درآمد آن‌ها به حدی رسیده باشد که به خوبی نتورک را درک کرده باشد، اون زمان خودشان به بیشترین بهره وری میرسند.

باید به درک کامل از کلمه نتورک you هست برستد تا احساس بیگاری کشیدن به آن‌ها القا نشود. افزایش پورسانت، بزرگ شدن تیم یا ارتقا جایگاه لیدری روش‌های مناسبی برای جبران ساعات کاری بیش از حد هستند.

افزایش برنامه کاری باید با بزرگ شدن تیم اتفاق بی افتد، نه بخاطر رشد نکردن!

از افراد خوب تیم قدردانی کنید

2. از کارکرد و عملکرد خوبِ افراد خوب تیم قدردانی نمی‌کنند | بهشون انگیزه بدید

شاید به راحتی ارزش تشویق تیم را از یاد ببرید؛ اینو یادتون باشه هرکس پر انرژی با انگیزه است با کسی که برعکس آن عمل میکند به یک اندازه نیاز به توجه دارد.

به ویژه افرادی که به طور ذاتی پرانگیزه و فعال هستند. همه مردم تشویق شدن را دوست دارند و هیچ‌کس بیشتر از افرادی که به سختی کار می‌کنند و از دل و جان مایه می‌گذارند، به این تشویق نیاز ندارند.

اما خیلی از لیدرها برعکس هستند، بیشتر میچسبند به افرادی که کار نمیکنند، تا فعالش کنند اما غافلند که افراد خوب تیم داره باطری انرژی و انگیزش تمام میشود.

بالاسری ها باید به خوبی با تیمشان ارتباط برقرار کنند و متوجه شوند که چه چیزی باعث خوشحالی و ایجاد احساسات خوب در آن‌ها می‌شود و سپس به عنوان تشویق آن احساس خوب را در آن‌ها به وجود آورند.

به افراد خوب تیم اهمیت بدید

3. آن‌ها به افراد تیم اهمیت نمی‌دهند:

شاید واقعا به این موضوع فکر نکرده باشید که افراد بخاطر توجه نکردن بهشون نتورک را ترک کنند! اما واقعیت دارد، این امر معمولا بین خانم ها بیشتر است اما آنها فقط به بردن اسمشان در جلسات هم راضی هستند.

بیش از نیمی از کسانی که تیم را ترک کرده‌اند، دلیل ترک کار خود را رابطه بدی می‌دانند که بین آن‌ها و بالاسری برقرار است. آنها میگویند به من توجهی نمیکنند و به دیگری توجه میکنند در صورتی که من خیلی کار می‌کنم.

زیرا فکر میکنن برای بالاسریشان در حال کار هستن، لیدر‌هایی که از هوش کاری بالایی برخوردارند، ‌سعی می‌کنند در عین حرفه‌ای نشان دادن مجموعه، وجه انسانی آن‌ها را نیز به رخ بکشند.

این‌گونه لیدرها افرادی هستند که از کوچکترین پوئن های مثبت خود در جلسات یادآوری میکنند، ‌با کسانی که دوران سختی را سپری می‌کنند احساس همدلی و همدردی دارند و آن‌ها را به چالش می‌کشند.

مجموعه دارانی که نمی‌توانند به افراد تیم خود باید اهمیت دهند، معمولا نرخ بالایی در ریزش تیم را از آن خود می‌کنند. کار با کسی که خود را در انجام کارها دخیل نمی‌کند و به هیچ‌ چیز جز فروش‌تان توجه ندارد، کار غیر ممکنی است.

به افراد خوب تیم خود متعهد باشید

4. آن‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند

تعد یک پایه مهم در نتورک است، اما گاهی اوقات لازم است به افراد تیم در مواقع بحرانی تعهداتی از طرف شرکت یا بالاسریتان بدهید که قول دادن به تیم شما را روی لبه تیغی نگه می‌دارد که یک طرفش راضی و خوشحال شدن و طرف دلسردی کار از سوی آن‌ها است.

زمانی که تعهدی می‌دهید و به آن عمل می‌کنید، در چشم تیمتان به فرد بزرگی تبدیل می‌شوید و جایگاه قابل اعتماد و شرافتمندانه‌ای به دست می‌آورید؛ اما وقتی بر تعهدات خود پا می‌گذارید، خود را فردی غیر قابل اعتماد، بی‌توجه و غیر محترم نشان می‌دهید.

پس بهترین راه اینه تعهدی ندهید که دست شما نیست و شما در انجام آن نقشی ندارید، یا مطمئن نیستید میتوانید روی آن بمانید، وقتی لیدر یک مجموعه تعهدات خود را عملی نکند، ‌از دیگران چه انتظاری می‌توان داشت؟

یا بیشتر مواقع شرکت تعهد میدهد و روی تعهد خود نمیماند که این مورد بیشتر به چشم خورده و باعث ترک یک سازمان بزرگ از شرکت می‌شود و این اصلا خوب نیست برای دو طرف.

به افراد خوب تیم خود کمتر از دیگران اهمیت میدهند

5. آن‌ها افراد نادرستی یا ناپارادایمی را وارد می‌کنند و به آن‌ها مزایا می‌دهند:

طبیعی است که افراد خوب تیم می‌خواهند با افرادی حرفه‌ای و شبیه به خودشان کار کنند. وقتی لیدرها، کار ورودی گرفتن را به درستی انجام نمی‌دهند، انگیزه افراد خوب تیم را از بین می‌برند؛ زیرا آن‌ها مجبور به همکاری با افرادی می‌شوند که هیچ عملکرد مناسبی ندارند.

کار را مسخره میکنند، تمرکز دیگران را پرت میکنند، امتیاز قائل شدن برای افراد نادرست هم موضوع دیگری است. باید درک کنیم نتورک برای همه است ولی همه برای نتورک نیستند.

پس افرادی که پارادایم نشدن را فعلا نباید وارد تیم کنید زیرا مثل بمب ساعتی هستند، وقتی که نهایت تلاشتان را بکنید تا عملکرد مناسبی از خود نشان دهید اما شخص دیگری که هیچ تلاشی از خود نشان نداده امتیاز بگیرد، توهین بزرگی خواهد بود.

تعجبی ندارد اگر افراد خوب تیم فقط‌ و فقط به همین علت شرکت و تیم را ترک کنند.

به افراد خوب تیم اجازه دهید علائقشان را دنبال کنند

6. آن‌ها به افراد خوب تیم اجازه نمی‌دهند تا علائق‌شان را دنبال کنند:

افراد خوب تیم و با استعداد قطعا علائق خاصی نیز برای خود دارند. اگر لیدرها بتوانند فرصت‌هایی برای دنبال کردن علائق تیم ایجاد کنند، باعث افزایش کارایی و رضایت شغلی آن‌ها خواهند شد؛

اما بسیاری از لیدرها می‌خواهند باعث محدودیت افراد خوب تیم شوند، مخصوصا افراد خوب تیم، زیرا معتقدند اگر آن‌ها بخواهند علائق‌شان را دنبال کنند، کارایی‌شان افت خواهد کرد. این ترس بی‌پایه و اساس است.

افراد خوب تیم را به چالش بکشید

7. آن‌ها نمی‌توانند افراد خوب تیم را از لحاظ ذهنی به چالش بکشند

لیدرهای بزرگ افراد خوب تیم‌شان را به چالش می‌کشند تا کارهایی را عملی سازند که در ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسیده است. آن‌ها به جای اینکه اهداف کوچک و حوصله سربری انتخاب کنند، چیزهایی را بر می‌گزینند که تیم را از منطقه آسایش بیرون و به چالش بکشد.

بالاسری خوب در ادامه به تیم خود تا حد توان کمک می‌کنند به موفقیت برسند. وقتی افراد باهوش و با استعداد متوجه شوند که کاری خسته‌کننده و ساده انجام می‌دهند،‌ مطمئنا به دنبال تیم یا شرکت دیگری خواهند بود که برایشان هیجان‌انگیزتر و چالش‌برانگیزتر باشد.

بهترین کار برگزاری کارگاه های فالو، پرزنت، دعوت و از این جمله کارگاه های چالش برانگیز حرفه ای.

در انتها می‌توانید از چندین آموزش حرفه ای تیم داری و تیم سازی بهره ببرید:

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم
  1. سلام مرسی بابت مقاله خوبتون ?? یک غلط نگارشی و دو غلط املایی :

    1- غلط نگارشی : افراد تیم با استعدادتان —> افراد با استعداد تیم تان

    2- غلط املایی : بهرانی —> بحرانی
    پوءن —> پوئن (هرچند بهتره کلمات این مدلی که جامعیت ندارن، توی نگارش فارسی به کار نره، چون ممکنه باعث انتقال ناقص مطلب به مخاطب بشه.)

    غلط املایی و نگارشی باعث کاهش اعتبار یک سایت توی ذهن مخاطب میشه…