شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

استراتژی های نوین برای افزایش فروش 4 گام استراتژیک
id: 253481
بازدید: 1896

افزایش فروش، قطعا از اصلی ترین دغدغه های یک کسب و کار می باشد. در واقع پس از آنکه یک کسب و کار تشکیل شد، اصلی ترین چالشی که مدیران آن دارند، این است که چگونه باید در جهت افزایش فروش یا افزایش خدمات خود تلاش کنند تا بتوانند درآمدزایی قابل توجهی را کسب کنند؟

به دلیل گسترده بودن محدوده ی بازاریابی، این علم می تواند بسیار راهگشا برای هر کسب و کاری باشد. بنابراین نباید اصلا این موضوع را دست کم گرفت و باید در جهت بهبود آن، تلاش های زیادی انجام داد.

افزایش فروش، از اصلی ترین استراتژی های یک مدیر می باشد.
افزایش فروش، از اصلی ترین استراتژی های یک مدیر می باشد.

در این مقاله می خواهیم به 4 استراتژی مهم در جهت افزایش فروش برای کسب و کار ها صحبت کنیم و درباره ی آن ها اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین عزیز، ارائه دهیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگونه باید افزایش فروش در کسب و کار خود را تجربه کنیم؟

قانع کردن یک مشتری برای خرید از محصولات، می تواند بسیار مهم و در عین حال سخت باشد. در گذشته برای افزایش فروش، اقدام به پخش تراکت یا پوستر های حاوی تبلیغ محصولات می شد. این موضوع در حال حاضر نیز رایج است اما کمی از مد افتاده؛ زیرا روش های نوینی جایگزین آن شده اند که بسیار جذاب تر و در عین حال کارگشا تر می باشند. برای اینکه یک کسب و کار بتواند مشتریان خود را وادار به خرید کند، باید آن ها را از مشتریان بالقوه به مشتریان راغب تبدیل نماید. مشتریان راغب به دسته ای گفته می شوند که مایل به خرید محصولی می باشند و به دنبال بهترین کیفیت و در عین حال مناسب ترین قیمت آن می باشند. در ادامه به 4 قدم که می توان این مشتریان را به کسب و کار خود وارد کرد، اشاره ای خواهیم داشت.

میزان رشد یک کسب و کار، به میزان رشد فروش آن بستگی دارد.
میزان رشد یک کسب و کار، به میزان رشد فروش آن بستگی دارد.

چگونه در 4 مرحله افزایش فروش را بدست بیاوریم؟

1- در نخستین گام از افزایش فروش، باید آشنایی زیادی از مشتریان هدف خود بدست بیاورید. در واقع سن، جنسیت، تحصیلات یا سطح درآمد مشتریان راغب، می تواند بسیار مهم قلمداد شود. در واقع هر کسب و کاری باید بداند که با چه افرادی رو به رو می باشد و چگونه باید با آن ها برخورد داشته باشد. این موضوع را حتما باید بدانید که هر چه میزان اطلاعاتی که از مشتری خود دارید بیشتر باشد، این موضوع که احتمال خرید آن ها بیشتر می شود نیز در سایه ی آن رخ خواهد داد. بنابراین در ابتدا جامعه هدف خود را بررسی و ویژگی های آن ها را استخراج نمایید. پس از این مرحله، به گام دوم بروید.

2- گام دوم، این می باشد که به مشتری خود اعلام کنید که محصول ارائه شده توسط شما، چگونه می تواند مشکل وی را حل کند. در واقع مشتریان چگونه می توانند با ورود به فروشگاه یا کسب و کار شما و نه هیچ کسب و کار دیگه ای، مشکل خود را مرتفع کنند. به عنوان مثال، باز بودن فروشگاه به صورت 24 ساعته، یکی از این ویژگی هایی می باشد یا وجود همیشگی یک محصول خاص، می تواند فروشگاه شما را به یک محل ویژه برای این دسته از مشتریان تبدیل کند. بنابراین این ترفند از افزایش فروش را دست کم نگیرید و از آن به صورت مناسبی برای تبلیغ خود استفاده نمایید.

ادامه موارد

3- از تبلیغات نترسید. در واقع برای افزایش فروش باید دست به هر نوع تبلیغی بزنید. از بازاریابی به صورت تلفنی و ایمیلی گرفته تا بازاریابی به صورت آنلاین، تماما می توانند باعث افزایش میزان فروش در کسب و کار شما شوند. بنابراین بدون ترس و واهمه ای وارد چنین سبک از بازاریابی شوید. در این رابطه به این نکته توجه داشته باشید که تمام افراد دعوت شما را نمی پذیرند و ممکن است برخی از آن ها را نیز از دست بدهید. این موضوع بسیار طبیعی بوده و اصلا جای نگرانی نمی باشد. شما باید تمرکز خود را روی آن دسته از مخاطبین خود بگذارید که مایل به قبول کردن درخواست شما می باشند. بدین صورت می توانید مشتریان خود را پیدا نمایید.

روش های زیادی برای رونق کسب و کار وجود دارد که باید مدیران از تمامی آن ها الهام بگیرند.
روش های زیادی برای رونق کسب و کار وجود دارد که باید مدیران از تمامی آن ها الهام بگیرند.

4- روش آخر از افزایش مشتری در یک کسب و کار، مربوط به تبلیغات آفلاین می باشد. با اینکه قدرت تبلیغات آنلاین بسیار زیاد است اما نباید از ویژگی های تبلیغات آفلاین نیز چشم پوشی کرد. پخش تراکت، تبلیغ روی بدنه های اتوبوس، تبلیغ روی دستگیره های مترو و … از جمله مواردی می باشد که می تواند موثر و مفید واقع شود. سعی کنید از تمام پتانسیل های موجود برای موفقیت کسب و کار خود استفاده نمایید. حدالمقدور سعی کنید هیچ راه حلی را از بین نبرید و از تمام آن ها در جهت موفقیت و پیروزی کسب و کار خود، استفاده نمایید.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله سعی کردیم از مهم ترین روش هایی که برای افزایش فروش در بین کسب و کار ها وجود دارد، اطلاعات مفیدی را برای شما مخاطبین عزیز، ارائه کنیم. در انتهای این مقاله امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم