شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

از صفر تا صد کمپین های تبلیغاتی | راه اندازی کمپین
id: 253728
بازدید: 1947

شاید تاکنون نام کمپین های تبلیغاتی را شنیده باشید. در واقع کسب و کار های زیادی برای بیشتر دیده شدن و افزایش درآمدزایی خود، اقدام به تبلیغات و بازاریابی می کنند. این کسب و کار ها از هر روشی برای تبلیغات استفاده می کنند.

در واقع برخی از مجموعه ها بدون برنامه ریزی مناسب و به صورت کاملا بی برنامه، اقدام به تبلیغات می کنند. این موضوع باعث می شود علاوه بر بدست نیامدن نتیجه مطلوب، بودجه ی شرکت نیز به هدر برود. این موضوع اهمیت بازاریابی و تبلیغات را به شیوه مناسب و منظم، کاملا مشخص می کند.

کمپین های تبلیغاتی به طور مستقیم، روی موفقیت یک کسب و کار تاثیر می گذارد.
کمپین های تبلیغاتی به طور مستقیم، روی موفقیت یک کسب و کار تاثیر می گذارد.

در این مقاله می خواهیم درباره کمپین های تبلیغاتی بیشتر بدانیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما مخاطبین گرامی، انتقال دهیم. این مقاله می تواند برای مدیران کسب و کار، مدیران بخش بازاریابی و تبلیغات و افراد عادی، موثر و مفید باشد. بنابراین اگر قصد مطالعه این دسته از مطالب را دارید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کمپین های تبلیغاتی چیست؟

در گام نخست، می خواهیم به سراغ کمپین های تبلیغاتی برویم و درباره این مفهوم، تعریفی جامع و کامل ارائه کنیم. کمپین تبلیغاتی، در واقع به مجموعه ای از روش های بازاریابی و تبلیغاتی اطلاق می شود که در آن ها، کسب و کار ها پیامی را به مخاطبین هدف خود ارسال می کنند. در واقع هدف اصلی کسب و کار ها در این کمپین ها، این است که مشتریانی را جذب و میزان فروش خود را افزایش دهند. این کمپین ها در مدل های مختلفی توسط کسب و کار های گوناگون تشکیل می شود. در واقع ممکن است این کمپین ها متناسب با موضوع هر مجموعه ای، متفاوت از دیگری باشد.

چرا کمپین های تبلیغاتی برای یک کسب و کار مهم است؟

کمپین های تبلیغاتی، در واقع یکی از ابزار های مهم و قابل دسترس برای کسب و کار ها و مدیران آن ها می باشد تا بهتر بتوانند مخاطبین هدف خود را پیدا و از آن ها برای رسیدن به اهداف خود، استفاده کنند. یک کسب و کار بدون تبلیغات، محکوم به شکست است. در واقع تبلیغات و بازاریابی از ارکان جدا نشدنی یک کسب و کار می باشد و بوسیله ی آن، می توانند صدای خود را به مردم برسانند. بنابراین نخستین اهمیت این ابزار، این است که به وسیله ی آن کسب و کار رشد پیدا می کند و در میان مردم، بیشتر دیده می شود.

بنابراین بوسیله این کمپین ها، می توانیم یک تبلیغات منسجم و در عین حال منظم و مفید را برگزار کنیم. دومین اهمیت این موضوع، این است که کمپین ها باعث می شوند تبلیغات به شکل درست و مناسبی به دست مشتریان برسد.

هر کسب و کاری می تواند کمپین تبلیغاتی متفاوت خود را اعمال کند.
هر کسب و کاری می تواند کمپین تبلیغاتی متفاوت خود را اعمال کند.

فرض کنید پس از کلی تلاش، تبلیغات شما به شکل نامناسبی به دست مخاطبین برسد. در چنین حالتی مشتریان بدون در نظر گرفتن هر گونه خطای احتمالی، از کنار تبلیغات شما رد می شوند و بازنده اصلی این داستان، کسب و کار شما می باشد. بنابراین با اجرای مناسب و بهینه کمپین های تبلیغاتی، می توانید بازار هدف خود را شناسایی، چالش های موجود را بررسی و استراتژی های مناسبی را اخذ کنید تا به اهداف خود در این زمینه، برسید.

با انجام درست کمپین های تبلیغاتی، به چه نتیجه ای خواهیم رسید؟

با انجام درست و اصولی یک کمپین تبلیغاتی، کسب و کار می تواند به مزایای فوق العاده مناسب و جذابی برسد. در واقع این کمپین های تبلیغاتی می توانند به عنوان پلی، کسب و کار را به سمت اهداف خود هدایت کند. یک کسب و کار می تواند با انجام درست این کمپین ها، به مزایایی نظیر معرفی محصولات خود، کسب مشتری برای محصولات خود، برندینگ و معرفی مجموعه خود، تبدیل مشتری های بالفعل به مشتریان بالقوه، کسب رضایتمندی و جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و … برسد. بنابراین احتمالا تاکنون متوجه اهمیت و تاثیر بسزایی که این موضوع روی کسب و کار ها می گذارد، شده اید. در ادامه با برخی از روش های انجام این کمپین ها، آشنا می شویم.

چگونه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنیم؟

روش های زیادی وجود دارد که می توانید به وسیله ی آن ها، اقدام به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود کنید. این روش ها می توانند متناسب با شرایط هر کسب و کاری، متفاوت از دیگری باشند. کمپین بازاریابی به وسیله موتور های جستجوگر، کمپین تبلیغاتی به وسیله شبکه های مجازی و اجتماعی، کمپین تبلیغاتی به وسیله ایمیل مارکتینگ و خبرنامه، اینفلوئنسر مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ، از جمله انواع این کمپین ها می باشند.

با انجام درست این کمپین ها، می توانیم انتظار دریافت مشتریان جدید را داشته باشیم.
با انجام درست این کمپین ها، می توانیم انتظار دریافت مشتریان جدید را داشته باشیم.

یک کسب و کار می تواند متناسب با مواردی همچون بودجه، سطح بازاریابی و تبلیغات، بزرگ بودن مجموعه، وسعت جامعه هدف و … اقدام به انتخاب یک یا چند نمونه از این کمپین ها کند. فراموش نکنید که هر کدام از این کمپین ها اگر به شکل نامناسبی انجام شود، می توانند به شکست مواجه شود. بنابراین قبل از انتخاب کمپین مورد نظر، به دقت آن را بررسی و سپس اقدام به انتخاب آن نمایید.

چه احساسی نسبت به این اطلاعات داشتید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

مارکت ام ال ام
وقتی میشنویم نتورکر عزیزی با آموزش های مارکت اِم اِل اِم ، تیم فروش منظمی راه اندازی کرده است ، بسیار خوشحال میشویم